arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰

صادرات سایپا تا سال 95 به 200 هزار دستگاه می رسد

معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا گفت: همزمان با بازدید وزیر امور خارجه غنا از خط تولید سایپا سفارش صادرات 2 هزار دستگاه خودرو با کاربری تاکسی جهت این کشور صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا گفت: همزمان با بازدید وزیر امور خارجه غنا از خط تولید سایپا سفارش صادرات 2 هزار دستگاه خودرو با کاربری تاکسی جهت این کشور صورت گرفت. سفارش این خودرو ها در حالی صورت می گیرد که گروه خودرو سازی سایپا اخیرا به عنوان اولین تولید کننده ایرانی خط تولید خودروهای خود را در شرق آفریقا راه اندازی کرده است.
  
به گزارش انتخاب به نقل از سایپانیوز محسن جوان در تالار گفتگو و اندیشه صنعت خودرو سخن می گفت با اشاره به  آثار فرهنگی صادرات خودرو گفت: یک جنبه مهم صادرات این است که همراه با صادرات یک کالای صنعتی، فرهنگ آن کشور نیز صادر می‌شود. برای مثال در حال حاضر، 120 هزار خودروی ایرانی در عراق وجود دارد و این یعنی، وجود 120 هزار نماینده فرهنگ ایرانی در عراق.
وی افزود:صادرات خودرو منافع اشتغالزایی نیز دارد. با رونق گرفتن صادرات، مشاغل بسیاری در ارتباط با بخش‌های مختلف شکل می‌گیرد. اما نکته مهم دیگر، افزایش قدرت مانور سیاسی کشور با اهرم صادرات صنعتی است.
جوان با اشاره به وضعیت فعلی صادرات گروه صنعتی سایپاگفت: سایپا در سال 1389، با صادرات 43 هزار دستگاه خودرو با برند ملی سایپا، برای پنجمین بار و سومین سال متوالی، صادرکننده نمونه کشور شد. همچنین بر اساس برنامه پرواز 95، ما باید در این سال، به صادرات 200 هزار و در سال 1404، به صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در سال به ازای تولید سه میلیون دستگاه برسیم.
وی با انتقاد از موانع بوروکراتیک و اقتصادی برسر راه صادرات خودرو گفت: پرسش من این است که آیا هیچگاه در سازمان توسعه تجارت یا صندوق ضمانت صادرات، یک کارگروه تخصصی برای بررسی مشکلات صادراتی صنعت خودرو تشکیل شده است تا ببیند که چرا ما در عین وجود بازار، نتوانسته‌ایم از صندوق، اعتبار بگیریم و وارد بازارهای افغانستان یا آفریقا شویم؟
نظرات بینندگان