arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

انفجار در اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان / حادثه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای رخ داده / جيش العدل مسئولیت عملیات را برعهده گرفت /اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان / سخنگوی سپاه: شهادت تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس قطعی نیست / مجروحین حادثه تروریستی به زاهدان منتقل شدند / ۲۷ شهید و ۱۳ مجروح تاکنون

سخنگوی سپاه گفت: شهادت تعدادی از پاسداران در حمله انتحاری امشب در سیستان و بلوچستان قطعی است ولی هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس به شهادت رسیده‌اند یا خیر .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: انفجار انتحاری در اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان / ۲۰ نفر شهید شدند

 اتوبوس پزسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان منفجر شده است.

به گزارش «انتخاب»، دقایقی پیش این اقدام تروریستی انجام شده و گفته می‌شود فعلا 23 نفر شهید شده اند

به نوشته فارس، این حادثه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای اتفاق افتاده است.

گروهک تروریست جیش العدل مسئولیت حمله تروریستی را برعهده گرفت

به گزارش رسانه های محلی، گروهگ تروریستی جيش العدل حادثه انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

اطلاعیه قرارگاه قدس

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه ،تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران ، شامگاه امروز( چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه ،عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

 اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

 روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه»

*واکنش ظریف به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان

اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟

به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند.
ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.

*تائید شهادت ۲۷ تن از نیروهای سپاه در حمله انتحاری سیستان و بلوچستان/احتمال افزایش تعداد شهدا

خبرنگار تسنیم از برخی منابع مطلع کسب اطلاع کرده که تا لحظه انتشار این خبر برخلاف آمار کذبی که در فضای مجازی درباره تعداد شهدای این حمله تروریستی مطرح شده، تاکنون حدود 27 نفر از نیروهای سپاه در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده‌اند و خبر شهادت 40 نفر صحت ندارد.

همچنین گفته می‌شود تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند و ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند.

*اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان وبلوچستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی محور خاش به زاهدان و تسلیت به خانواده معزز شهدا، از فردا به مدت 3 روز عزای عمومی اعلام کرد

*سخنگوی سپاه: شهادت تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس قطعی نیست

سخنگوی سپاه گفت: شهادت تعدادی از پاسداران در حمله انتحاری امشب در سیستان و بلوچستان قطعی است ولی هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس به شهادت رسیده‌اند یا خیر . 

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛ سردار شریف افزود: باید منتظر اخبار واصله دقیق‌تر بمانیم.

مرعشی معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز ضمن تاثر از وقوع این حادثه گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال رصد این حادثه تروریستی هستند.

وی از مردم خواست تا در این رابطه از شایعه پراکنی جدا خوداری کنند.

معاون استاندار گفت: موضوع به اطلاع مردم خواهد رسید.

*مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل شیفت سپاه به زاهدان منتقل شدند

قاسم حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش ــ زاهدان جهت درمان به زاهدان منتقل شدند.

مسئول روابط‌عمومی قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اخبار تکمیلی در رابطه با این حادثه به‌محض تأیید از طریق قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به اطلاع مردم خواهد رسید.

*اعلام آمار شهدا و مجروحان جنایت تروریستی جاده خاش- زاهدان/ ۲۷ شهید و ۱۳ مجروح تاکنون

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی  به ارائه جزئیاتی از  جنایت کور تروریستی علیه اتوبوس حامل رزمندگان  غیور اسلام در جاده  خاش- زاهدان  پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله  قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون 27 تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و 13 نفر مجروح شدند.

در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت  شهادت رزمندگان غیور و  حافظین امنیت مرزهای ایران اسلامی، اینگونه اقدامات تروریستی، ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف و تصریح شده است: این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرزهای میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرزهای ایران اسلامی  و آرامش و آسایش مردم راسخ و استوار‌تر می‌نماید.

این خبر تکمیل می شود ...

نظرات بینندگان