arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

مخالفان سودانی: عمر البشیر کناره گیری کند / ابتدا یک نظام انتقالی ۴ ساله و سپس انتخابات برگزار شود

گروه‌های مختلف مخالف سودانی کوچک سه اتئلاف جداگانه را تشکیل داده‌اند که رویکردهای این ائتلاف‌ها با هدف برکناری رئیس جمهور سودان است. این گروه‌ها در اولین کنفرانس خبری مشترک خود خواهان استعفای دولت شدند تا راه برای یک نظام انتقالی ۴ ساله هموار شود و پس از آن انتخابات برگزار گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه‌های مخالف اصلی در سودان اولین درخواست مشترک خود را از رئیس جمهور برای کنار رفتن از قدرت مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، گروه‌های مخالف اصلی در سودان با هم برای نخستین بار از زمان اعتراضاتی که در این کشور از حدود دو ماه قبل آغاز شده است، در یک کنفرانس خبری حضور یافتند.

گروه‌های مختلف مخالف کوچک سه اتئلاف جداگانه را تشکیل داده‌اند که رویکردهای این ائتلاف‌ها با هدف برکناری رئیس جمهور سودان است. این گروه‌ها در اولین کنفرانس خبری مشترک خود خواهان استعفای دولت شدند تا راه برای یک نظام انتقالی ۴ ساله هموار شود و پس از آن انتخابات برگزار گردد.

محمد مختار الخطیب، دبیر کل حزب کمونیست سودان گفت: ما مخالفان در مورد برنامه‌هایی توافق کرده‌ایم که بعد از سرگونی نظام و برگزاری کنفرانس قانون اساسی در اواخر دوره انتقالی برگزار می‌شود تا مشخص شود حکمرانی بر سودان چگونه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما در مورد این مسئله توافق کردیم که هیأتی بسیار گسترده شکل بگیرد که درخواستی به نظام برای کنار رفتن ارائه دهد و در همین حال تحرکات برای آغاز اعتصاب سیاسی عمومی و نافرمانی مدنی آغاز شود.

نظرات بینندگان