arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

کلاهبرداری تلفنی از زلزله‌زدگان سرپل‌ ذهاب در پوشش کار خیر

رئیس پلیس کرمانشاه گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان سرپل ذهاب مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان خیر با آنها تماس گرفته و تحت عناوین ارسال کانکس جهت اسکان، سفر به عتبات عالیات، برنده شدن در مسابقات و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و واریز سود سهام عدالت، آنها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندهایی از حساب آنها برداشت کرده، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبردار تلفنی از مردم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار منوچهر امان اللهی در این خصوص گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان سرپل ذهاب مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان خیر با آنها تماس گرفته و تحت عناوین ارسال کانکس جهت اسکان، سفر به عتبات عالیات، برنده شدن در مسابقات و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و واریز سود سهام عدالت، آنها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندهایی از حساب آنها برداشت کرده، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و با انجام تحقیقات فنی و علمی موفق به شناسایی متهم در سطح استان شدند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی پس از ۴۸ سال تحت کنترل قرار دادن محل احتمالی تردد متهم، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه فرد کلاهبردار دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

امان اللهی اظهار داشت: تاکنون ۴۵ نفر مالباخته در این رابطه که از آنها یک میلیارد ریال کلاهبرداری شده شناسایی شده‌اند.

وی در ادامه به مردم هشدار داد: شهروندان توجه داشته باشند که برای واریز کردن هر مبلغی به حساب آنها، هیج نیازی نیست که به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر در تماس‌های تلفنی اعلام شد که حضور در پای دستگاه عابر بانک الزامی است، مطمئن باشید که موضوع کلاهبرداری است و سریعاً موضوع را به پلیس اعلام کنید.

نظرات بینندگان