arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از اتهامات جدید وزارت دادگستری ایالات متحده علیه ایران تا توقف تولید ایرباس «A380»

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی شده که فیسبوک در عملیات جاسوسی اینترنتی ایران استفاده می شود،بر اساس این ادعا یک افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی ایالات متحده و هکرهای ایرانی، با همکاری یکدیگر حسابهای فیسبوک جعلی را برای فریب دادن مقامات ایالات متحده ایجاد می کردند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

گروهی از پژوهشگران فرانسوی با الهام از مورچه صحرایی نوعی روبات خورشیدی طراحی کرده اند که می تواند بی نیاز از جی پی اس مسیریابی کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

آی بی ام از یک روبات جدید رونمایی کرده که می تواند با گروهی از انسان ها ساعت ها بحث کند.این روبات که به روبات مباحث گر مشهور شده است با پردازش سریع گفتار انسان ها کار می کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده که علاقه خاصی به بازی گلف دارد، اخیرا با سفارش یک دستگاه شبیه ساز بازی گلف در محوطه کاخ سفید حاشیه ساز شده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

طی 2 روز اخیر، تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام در خصوص کاهش ناگهانی تعدادی از دنبال کنندگان خود ابراز ناراحتی کرده اند و هنوز مشخص نیست علت این اتفاق دقیقا چیست.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

پژوهش های جدید نشان می دهد که برنامه های اندروید شما را ردیابی می کنند، حتی اگر شما این برنامه ها را متوقف کرده باشید.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

شرکت ایرباس اعلام کرد که بزرگ ترین هواپیمای مسافربری مدل A380  را پس از سال 2021 تولید نخواهد کرد. علت این موضوع کاهش محسوس سفارش این مدل هواپیما به ویژه از سوی امارات متحده عربی عنوان شده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان