arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

قیمت کالاهای اساسی روز بروز بالاتر می رود؛ رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان کجاست؟ / تابش در اردبیل چه می کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آئین معارفه رامین صادقی مدیرکل جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، در حالی برگزار شد که در اتفاقی غیرمرسوم، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان حکم او را اعطا کرد.

مراسم معارفه مدیران کل صنعت و معدن استان ها معمولا با حضور یکی از معاونان بازرگانی، امور معادن، امور صنایع یا توسعه مدیریت وزیر برگزار می شود و حضور رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این مراسم، اتفاقی نادر محسوب می شود.

این در حالی است که عباس تابش اهل استان اردیبل است و حضور او در چنین مراسمی، ابهامات در مورد انتصاب اخیر را دووچندان می کند.

ماجرا وقتی قابل تامل تر می شود که توجه کنیم در ماه های اخیر، وضعیت بازار و قیمت کالاهای اساسی به شکل بی سابقه در دولت روحانی، افزایش یافته و یکی از مهمترین نهادهای مسئول در تعیین و کنترل قیمت ها نیز همین سازمان حمایت است.

افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی است که قیمت دلار از اواسط آبان به تدریج کاهش یافت و تاکنون با نوسانات اندک، تقریبا ثابت مانده است. با این حال هیچ اقدام قابل ذکری از سوی وزارت صنعت و به ویژه سازمان حمایت انجام نشده است.

با این حال رئیس همین سازمان، به جای تدبیری برای این مشکلات راهی استان خود شده تا حکم سرپرست سازمان صنعت و معدن اردبیل را به او اعطا کند.

فارغ از این موضوع، معمولا معارفه چنین مدیرانی با حضور معاون مربوطه انجام می شود؛ این اقدام صرفا یک ژست مدیریتی نیست، بلکه حضور معاونان و مدیران مربوطه می تواند به روسای جدید نیز کمک شایانی کند. چراکه اشراف آنها به مسائل و مشکلات استان در حوزه مربوطه و انتقال تجریبات به مدیری که قرار است معارفه شود، کمک بزرگی به او خواهد بود.

نکته دیگر اینکه به زعم بسیاری از مدیران وزارت صمت، تابش یکی از ضعیف ترین انتصابات اخیر این سازمان محسوب می شود تا جایی که رزومه و سابقه کاری او هرگز در حد و اندازه های ریاست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیست.

اکنون تابش در مدت اخیر نه تنها اقدامی برای اثبات خود در سمت ریاست سازملن حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام نداده، بلکه با اقدام اخیر در استان خود، ابهاماتی را نیز درمورد خود ایجاد کرده است.

نظرات بینندگان