arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

درخواست آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و شیلی برای میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰

چهار کشور آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و شیلی پیشنهاد مشترک خود را برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۰ تسلیم کردند. آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه پیش‌تر پیشنهاد مشترک خود را برای میزبانی از این تورنمنت معتبر ارائه داده بودند، اما «سباستبن پینرا» رئیس جمهوری شیلی اعلام کرد که روسای جمهور کشور‌های مذکور با حضور شیلی در پیشنهاد میزبانی مشترک موافقت کرده اند. مراکش و چند پیشنهاد مشترک دیگر از جمله بریتانیا و ایرلند و پیشنهاد مشترک کنفدراسیون‌های اروپا شرقی شامل یونان، صربستان، بلغارستان و رومانی رقبای کشورهای آمریکای جنوبی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهار کشور آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و شیلی پیشنهاد مشترک خود را برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۰ تسلیم کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز جمعه با درج این خبر نوشت: آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه پیش‌تر پیشنهاد مشترک خود را برای میزبانی از این تورنمنت معتبر ارائه داده بودند، اما «سباستبن پینرا» رئیس جمهوری شیلی با انتشار توییتی اعلام کرد که روسای جمهور کشور‌های مذکور با حضور شیلی در پیشنهاد میزبانی مشترک موافقت کرده اند.

این در حالی است که دسامبر سال گذشته، «اِوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی که از قضا یکی از هواداران دوآتشه فوتبال نیز هست، پیشنهاد خود را برای پیوستن به جمع کشور‌های آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه اعلام کرده بود که البته مورد پذیرش واقع نشد.

کشور اروگوئه نخستین دوره جام جهانی را در سال ۱۹۳۰ میزبانی و عنوان قهرمانی را نیز در همان سال از آن خود کرد؛ شیلی در سال ۱۹۶۲ میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده گرفت و آرژانتین نیز با تقلید از دستاورد همسایگان خود، در سال ۱۹۷۸، در خاک خودی جام طلایی جهان را بالای سر برد.

درست مشابه مورالس، «مائوریتسیو ماکری» رئیس جمهوری آرژانتین، «تاباره واسکوئز» رئیس جمهوری اروگوئه و «ماریو عبدو بنیتز» رئیس جمهوری پاراگوئه، همگی از طرفداران پر و پا قرص فوتبال محسوب شده و سابقه ریاست یک باشگاه را در کشورشان در کارنامه دارند.

این در حالی است که پینرا یک تاجر میلیاردر است که کار خود را به عنوان آموزگار آغاز کرد و هیچ پیشینه‌ای مرتبط با فوتبال در کارنامه کاری ندارد.

کشور‌های آمریکای جنوبی برای کسب امتیاز میزبانی یکصدمین سال برگزاری این تورنمنت باید با پیشنهاد کشور مراکش و چندین پیشنهاد مشترک دیگر از جمله بریتانیا و ایرلند و همچنین پیشنهاد مشترک کنفدراسیون‌های اروپا شرقی شامل یونان، صربستان، بلغارستان و رومانی رقابت کنند.

نظرات بینندگان