arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

رییس جمهور چین با هیات آمریکایی دیدار کرد

رییس جمهوری چین شامگاه جمعه با هیات تجاری ایالات متحده آمریکا که به منظور گفتگو‌های تجاری به این کشور سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد. 'شی جین پینگ' در این نشست که بعد از دو روز مذاکرات نجاری چین و آمریکا برگزار شد با 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا، 'رابرت لایتیزر'، نماینده تجاری آمریکا و دیگر اعضای هیات آمریکایی در تالار خلق پکن ملاقات کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری چین شامگاه جمعه با هیات تجاری ایالات متحده آمریکا که به منظور گفتگو‌های تجاری به این کشور سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا از شینهوا، 'شی جین پینگ' در این نشست که بعد از دو روز مذاکرات نجاری چین و آمریکا برگزار شد با 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا، 'رابرت لایتیزر'، نماینده تجاری آمریکا و دیگر اعضای هیات آمریکایی در تالار خلق پکن ملاقات کرد.
مذاکرات تجاری دو کشور از روز پنجشنبه در پکن آغاز شده و تا امروز جمعه ادامه داشت، پیشتر منابع آگاه اعلام کرده بودند که 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین با هیات آمریکایی دیدار می‌کند.
طرفین پایان ماه دسامبر برای رسیدن به توافق نهایی تا اول مارس به مدت سه ماه آتش بس کردند و اگر تا پایان این زمان به توافق نرسند احتمال می‌رود جنگ تعرفه‌ای ترامپ با پکن تشدید شود.
در دور نخست تعرفه‌ها از جولای سال قبل تا اکنون آمریکا ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین را مشمول ۱۰ تا ۲۵ درصد تعرفه کرده و چین نیز متقابلا ۱۱۰ میلیارد دلار از کالا‌های آن کشور را مورد تعرفه ۵ تا ۱۰ درصدی قرار داده است.
ترامپ چین را تهدید کرده است که اگر تا پایان این زمان، توافقی حاصل نکند آن زمان ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های این کشور را مشمول تعرفه خواهد کرد.
در همین حال 'گائو فنگ' سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز گذشته در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نتیجه مذاکرات ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: فقط می‌دانم گفتگو‌ها در جریان است و اخبار تازه‌ای ندارم که در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.
خبرنگاران از وی درباره تمدید مهلت آتش بس از سوی دولت آمریکا برای ۶۰ روز دیگر پرسیدند، ولی سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد بهتر است صبر کنیم تا پس از پایان گفتگو‌ها نتایج به صورت عمومی اعلام شود.

نظرات بینندگان