arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

ناوهای ایرانی به اروپا و غرب آفریقا می روند

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ناوهای ایرانی در سفر به اقیانوس هند بازدید هایی را از سواحل اروپا، آفریقای غربی و در صورت امکان آمریکای جنوبی خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناوهای ایرانی به اروپا و غرب آفریقا می روندامیر دریادار تورج حسنی مقدم در گفت وگو با ایرنا، در رابطه با حضور ناو های ایرانی در اقیانوس اطلس گفت: از نظر مهارت کارکنان و یگان های شناور در آمادگی کامل هستیم و می توانیم شناورهای رزمی و پشتیبان خود را به اقیانوس اطلس اعزام کنیم؛ پس از ابلاغ دستورات لازم از سلسله مراتب فرماندهی حداقل با 2 شناور در این اقیانوس حضور پیدا خواهیم کرد.

وی توضیح داد: بنا داریم در سفر به اقیانوس اطلس از کشورهای اروپایی و آفریقای غربی و اگر امکان داشته باشد آمریکای جنوبی بازدید هایی داشته باشیم که در آستانه بازدید از بنادر مورد نظر هماهنگی ها توسط وزارت امور خارجه انجام می شود.
به گفته جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ناو گروه جمهوری اسلامی ایران بعد از اردیبهشت سال آینده راهی این سفر خواهد شد.
دریادار حسنی مقدم با بیان پیش از انقلاب نیروی دریایی تنها در خلیج فارس حضور داشت، گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آب های آزاد حضوری مقتدر دارد.
وی با اشاره اینکه در مدار 10 درجه اقیانوس هند استقرار پیدا کرده ایم، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن، اقیانوس هند، کانال سوئز، دریای مدیترانه و دریای چین به دریانوردی می پردازد.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: برابر سیاست و تدابیر سلسله مراتب فرماندهی این آمادگی را داریم که شناورهای خود را به دریاها و اقیانوس های دور تر نیز اعزام کنیم.

**اسکورت سه هزار کشتی
دریادار حسنی مقدم در بخش دیگری از گفت وگوی خود با ایرنا، عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش از سال 86 تا کنون بیش از سه هزار فروند نفتکش و شناور تجاری را در آب های آزاد اسکورت کرده است.
وی افزود: ما در این مدت 45 مرحله با دزدان دریایی که قصد تعرض به شناورهای تجاری را داشتند درگیر شده ایم که سه مورد از این درگیری ها شدید بود و حتی عملیات رهایی گروگان نیز توسط تکاوران دریایی اجرا شد.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: در راستای مشارکت در براقراری امنیت کشتیرانی بین المللی و استحکام به دیپلماسی کشور، ناوهای ایرانی همواره هوشیار هستند و علاوه بر عملیات دیدبانی اگر نیاز باشد درگیر نیز خواهند شد.
سیام*9612

نظرات بینندگان