arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

جواب رد آلمان به آمریکا در مورد خروج از برجام

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز جمعه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ از توافق هسته ای با ایران دفاع کرده و به تقاضای مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برای خارج شدن اروپایی ها از برجام پاسخ منفی داد. ماس تاکید کرد: «ما به همراه انگلیسی ها، فرانسوی ها و کل اتحادیه اروپا راه هایی را پیدا کرده ایم تا ایران را تا به امروز در توافق هسته ای نگه داریم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جواب رد آلمان به آمریکا در مورد خروج از برجامهایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز جمعه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ از توافق هسته ای با ایران دفاع کرده و به تقاضای مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برای خارج شدن اروپایی ها از برجام پاسخ منفی داد.

ماس تاکید کرد: «ما به همراه انگلیسی ها، فرانسوی ها و کل اتحادیه اروپا راه هایی را پیدا کرده ایم تا ایران را تا به امروز در توافق هسته ای نگه داریم.»

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد هدف کشورش حفظ ایرانی بدون سلاح های هسته ای است.

وی مدعی شد که بدون برجام "منطقه امن تر نخواهد بود و عملا یک گام به یک رویارویی علنی نزدیک تر خواهد شد."

مایک پنس روز پنج شنبه در سخنانی در کنفرانس ورشو از اعضای اروپایی برجام به خاطر همکاری با ایران انتقاد کرده و خواهان خروج فرانسه، آلمان و انگلیس از توافق هسته ای شده بود.

پنس همچنین از ابتکار این سه کشور برای راه اندازی کانال مالی ویژه تبادلات تجاری با ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا به شدت انتقاد کرده بود.

نظرات بینندگان