arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

نانسی پلوسی و چاک شومر: اعلام وضعیت اضطراری برای یک بحران غیرواقعی، خلاف قانون اساسی است / کشور ناامن‌تر می شود

رئیس‌جمهور آمریکا فرمان «وضعیت اضطراری» در سراسر این کشور را به بهانه «حوادث خشونت‌بار در مرزهای جنوبی» امضا کرد. در همین حال، نانسی پلوسی و چاک شومر از نمایندگان شناخته شده حزب دموکرات در بیانیه مشترکی به این فرمان ترامپ واکنش نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا فرمان «وضعیت اضطراری» در سراسر این کشور را به بهانه «حوادث خشونت‌بار در مرزهای جنوبی» امضا کرد.

به گزارش ایسنا، در همین حال، نانسی پلوسی و چاک شومر از نمایندگان شناخته شده حزب دموکرات در بیانیه مشترکی به این فرمان ترامپ واکنش نشان دادند.

در بیانیه این دو نماینده آمده است: واقعی جلوه دادن یک بحران غیرواقعی از سوی رئیس‌جمهور، نقض آشکار قانون اساسی است و کشور را ناامن‌تر خواهد کرد.

به گزارش رویترز، با اعلام وضعیت اضطراری، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند بدون اجازه و تصویب کنگره این کشور، اعتبار مالی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را از سایر ردیف‌های بودجه تأمین کند.

به اعتقاد رئیس‌جمهور آمریکا، ساخت دیوار در مرز مکزیک باعث توقف مهاجرت غیرقانونی به این کشور خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید تصریح کرد: من فرمان وضعیت اضطراری را امضا می‌کنم.

وی اضافه کرد: ما با حمله باندهای تبهکار، با تهاجم مواد مخدر و با حمله (ورود غیرقانونی پناهجویان) مواجه هستیم و این غیر قابل قبول است.

ترامپ تصریح کرد، منابع مختلفی برای تأمین هزینه ساخت دیوار مرزی در اختیار دارد و می‌خواهد با این فرمان اجرایی ساخت دیوار را تسریع کند.

ترامپ برای ساخت دیوار مرزی خواستار بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلار شده بود اما دموکرات‌ها در کنگره با این بودجه مخالفت کردند.

اختلاف دولت دونالد ترامپ با دموکرات‌ها بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا باعث شد که بخشی از ادارات دولت فدرال به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. این طولانی‌ترین تعطیلی ادارات در تاریخ معاصر آمریکا بود که در نهایت با موافقت طرفین بر سر تأمین بودجه موقت به پایان رسید.

این در حالی است که نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد، اگر دونالد ترامپ در رابطه با مرزهای جنوبی کشور اعلام وضعیت اضطراری کند، رئیس‌جمهور دموکرات بعدی در رابطه با اسلحه چنین خواهد کرد.

پلوسی همچنین گفت، دونالد ترامپ با این اقدام خود کنگره را دور می‌زند و اکنون دموکرات‌ها باید امکانات و گزینه‌های خود را ارزیابی کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری با "بحرانی" خواندن وضعیت امنیتی در مرز جنوبی با مکزیک، گفت برای تأمین بودجه دیوار مرزی مورد نظرش وضعیت اضطراری اعلام می‌کند.

ترامپ گفت، با اعلام وضعیت اضطراری می‌تواند هشت میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی اختصاص دهد.

نظرات بینندگان