arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

کویت: پس از حل و فصل موضوع فلسطین، آخرین کشوری خواهیم بود که با اسرائیل رابطه برقرار می کنیم

معاون وزیر امور خارجه کویت در واکنش به اعتراض های اخیر به خاطر حضور در عکس دسته جمعی شرکت کنندگان کنفرانس ورشو در کنار نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بر مخالفت کشورش با عادی سازی روابط با این رژیم تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه کویت در واکنش به اعتراض های اخیر به خاطر حضور در عکس دسته جمعی شرکت کنندگان کنفرانس ورشو در کنار نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بر مخالفت کشورش با عادی سازی روابط با این رژیم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خالد الجارالله گفت: حضور کویت در کنفرانس ورشو به دعوت آمریکا و لهستان صورت گرفت و ما با این دو کشور دارای ائتلاف و پیمان هستیم. ضمن اینکه موضوع های مطرح شده در جدول کاری کنفرانس، به آینده امنیت و ثبات خاورمیانه ارتباط داشت که کویت نیز بخشی از آن است.
وی افزود: کویت بار دیگر تاکید می کند که آخرین کشوری خواهد بود که پس از حل و فصل عادلانه و فراگیر موضوع فلسطین، با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار می کند، حل و فصلی که بر قطعنامه های بین المللی و طرح صلح عربی و ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تمرکز خواهد داشت.
الجارالله تاکید کرد: دچار توهم شده کسی است که اعتقاد دارد در موضع استوار کویت و مخالف این کشور با عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) تغییری صورت گرفته است. از این گذشته کسی که این موضع را در حد یک عکس دست جمعی پائین می آورد، اشتباه می کند.
فعالان کویتی از مشارکت معاون وزیر خارجه کشورشان در کنفرانس ورشو و حضور در صف اول این کنفرانس هنگام گرفتن عکس دسته جمعی در کنار نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده اند.
روزهای 24 و 25 بهمن برابر با 13 و 14 فوریه، ورشو پایتخت لهستان میزبان آمریکا و همپیمانان این کشور بود تا با موضوع صلح در خاورمیانه دور تازه ای از فشار علیه ایران و به حاشیه راندن موضوع فلسطین را آغاز کنند.
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان همچنین روز گذشته (پنجشنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست ورشو دیدار کرد.
الجبیر در این دیدار تحقق ثبات در منطقه را بدون صلح میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، غیرممکن دانست.

نظرات بینندگان