arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

مرکل: چین باید به آمریکا و روسیه در مذاکرات خلع سلاح بپیوندد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که خلع سلاح مسأله‌ای است که همه باید به آن متوسل شویم. همگی باید بر این مساله تمرکز کنیم. ما خوشحال می شویم که در این مذاکرات علاوه‌بر آمریکا و روسیه، چین نیز شرکت کند.چندی قبل آمریکا تعلیق شش ماهه پیمان منع کاربرد موشک‌های میانبرد هسته‌ای را اعلام کرد، واشنگتن خواستار توافق جدید با حضور چین و کشورهای دیگر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

صدراعظم آلمان اعلام کرد: برلین از پیوستن چین به آمریکا و روسیه در مذاکرات خلع سلاح استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: خلع سلاح مسأله‌ای است که همه باید به آن متوسل شویم. همگی باید بر این مساله تمرکز کنیم. ما خوشحال می شویم که در این مذاکرات علاوه‌بر آمریکا و روسیه، چین نیز شرکت کند.

چندی قبل آمریکا تعلیق شش ماهه پیمان منع کاربرد موشک‌های میانبرد هسته‌ای را اعلام کرد، واشنگتن خواستار توافق جدید با حضور چین و کشورهای دیگر است.

روسیه نیز در پاسخ به تعلیق شش ماهه آمریکا، اجرای این پیمان را شش ماه تعلیق کرد.

مرکل در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا اعلام کرد: اروپا علاقه‌ای به قطع روابط با روسیه ندارد. انزوای سیاسی روسیه یک اقدام اشتباه است. من معتقدم که این اقدام از نظر استراتژیکی و ژئوپلتیکی غلط است.

نظرات بینندگان