arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

وزش باد شدید با ۷۲ کیلومتر بر ساعت، زاهدان را در نوردید

هواشناسی زاهدان اعلام کرد که وزش باد شدید با سرعت ۷۲ کیلومتر ‌زاهدان را درنوردید و موجب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

‌رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۷۲ کیلومتر ‌زاهدان را درنوردید و موجب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یابد.

‌محسن بستانی در گفت و گو با ایسنا افزود: تا ساعت ۱۴:۳۵ دقیقه بیشینه سرعت باد ثبت شده در ایستگاه هواشناسی زاهدان به ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با توضیح اینکه وزش باد و گردوخاک کیفیت هوای زاهدان را نیز از حالت عادی خارج کرده است، گفت: هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای زاهدان برای تمامی گروه‌های سنی در شرایط ناسالم قرار دارد.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان در بخش دیگری به وزش باد شدید در شهر نصرت آباد اشاره کرد و گفت: وزش باد شدید در شهر نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان نیز سبب کاهش دید افقی در این شهر نیز شده است.

بستانی در ادامه با اشاره به خروجی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی عنوان کرد: انتظار می‌رود وزش باد شدید در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان تا چهارشنبه با شدت و ضعف ادامه داشته باشد.

وی افزود: در این مدت وضعیت محورهای مواصلاتی منتهی به زاهدان و برخی شهرهای مرکزی استان به ویژه زاهدان-بم، ایرانشهر بم غبارآلوده و همراه با وزش باد شدید و گردوخاک خواهد بود.

نظرات بینندگان