arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

«مولانا» در فرانسه مقابل دوربین رفت/ همکاری با تهیه‌کننده ایرانی

فیلم سینمایی «مولانا» بر اساس فیلمنامه ژان کلود کریر در فرانسه مقابل دوربین رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم سینمایی «مولانا» بر اساس فیلمنامه ژان کلود کریر در فرانسه مقابل دوربین رفت.

 به نقل از روابط عمومی شرکت فیلمسازی تاسالیتا در فرانسه، فیلم سینمایی «مولانا» در تاریخ ۱۴ فوریه مصادف با پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه در فرانسه و شهر پاریس کلید خورد.

این فیلم براساس فیلمنامه‌ای با همین عنوان اثر مشترک ژان کلود کریر و نهال تجدد و به تهیه‌کنندگی مهدی حسینی تهیه‌کننده ایرانی ساخته خواهد شد.

ژان کلود کریر یکی از مطرح‌ترین فیلمنامه‌نویسان سینما است که همکاری با کارگردانان مطرحی مانند گدار، بونوئل، وایدا و فورمن را در کارنامه دارد.

کریر ۳ بار نامزد دریافت جایزه اسکار فیلنامه‌ شده است. کریر یک جایزه اسکار و یک جایزه ویژه هیات داوران کن را برای ۲ فیلم کوتاه در کارنامه دارد. مهدی حسینی نیز به عنوان تهیه‌کننده در فرانسه فعالیت دارد.

همچنین امی ژورا کارگردان فرانسوی و یک کارگردان انگلیسی که نام آن هنوز اعلام نشده است کارگردانی این فیلم را برعهده دارند. این فیلم توسط استودیوی تاسالیتا و به مدیریت تولید ژان بروت تولید و ساخته خواهد شد.

لوکیشن‌های مشخص شده برای این فیلم علاوه بر فرانسه و اروپا از کشورهای شرقی، آسیای میانه، ترکیه و از نزدیک‌ترین فرهنگ‌ها به زمان مولانا انتخاب شده تا بهترین شبیه‌سازی مکانی و تاریخی برای آن اعمال شود.

نام دیگر عوامل این فیلم هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

نظرات بینندگان