arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

روبات های معمار آینده صنعت ساخت و ساز را متحول می کنند؟

مهندسان معمار یا مهندسانی که به نام "آرشیتکت" می شناسیمشان، اغلب به سبب طرحهای منحصر به فردشان شناخته می شوند. اما به نظر می رسد روبات ها هم قصد دارند پا در کفش این مهندسان کرده و به طراحی نقشه بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهندسان معمار یا مهندسانی که به نام "آرشیتکت" می شناسیمشان، اغلب به سبب طرحهای منحصر به فردشان شناخته می شوند. اما به نظر می رسد روبات ها هم قصد دارند پا در کفش این مهندسان کرده و به طراحی نقشه بپردازند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مهندسان معمار، باید منتظر رقبای جدید خود باشند چرا که روبات های معمار نیز کم کم را خود را به دفاتر ساختمانی باز کرده اند.

البته روبات ها مثل مهندسان واقعی به دانشگاه نمی روند، سر کلاس ها تحصیل نمی کنند و صرفا بر اساس الگوریتم های مختلف دست به طراحی و نقشه کشی می زنند. پیش از این روبات ها ثابت کرده اند در صنایعی مثل خودروسازی مفید هستند، اما به نظر می رسد این بار نوبت به مهندسی معماری رسیده که هدف جدید حضور روبات ها باشد.

تحقیقات جدید نشان می دهد، شرکت های فنی مهندسی، درراه اعتماد به روبات ها هستند و بر اساس پیشبینی ها در حالی که در سال 2018، 28.7 درصد از فعالیت های روبات ها وارد حوزه معماری شده است، رقم حضور روبات ها در معماری ، تا سال 2027، به 79.3 درصد خواهد رسید.

اندی تسای جاکوبز، مدیر آزمایشگاه فناوری ساختمان در Perkins + Will معتقد است شغل معماران به هیچ وجه در خطر نیست. چرا که مهندسی معماری شامل خلاقیت و حساسیت در طراحی می شود، که این 2 صفت، از آخرین مهارت هایی است که روبات هابه آن دست می یابند. البته این موضوع بهه این معنا نیست که معماران می توانند انقلاب روباتیک را نادیده بگیرند.

در مرکز فناوری Autodesk در بوستون، روبات ها طرح های نسبتا خوبی برای کتابخانه ها، اتاق های بازی کودکان و ... ارائه می دهند. جالب است که روبات ها در روند ساخت این تجهیزات و سازه ها نیز نقش دارند. برای مثال روبات ها برای برش چوب و فولاد وارد عمل می شوند.

افزون بر این روبات ها تعامل خوبی با طرح های سه بعدی دارند و به راحتی می توانند در طراحی نقشه های سه بعدی ایفای نقش کنند. طرفداران حضور روبات ها در مهندسی معماری معتقدند می توان با کمک روبات ها در زمان صرفه جویی کرد و البته سفارش های مشتریان را سریعتر اجرا کرد و تحویل داد.

 

نظرات بینندگان