arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

تکذیب ملاقات مخفیانه «برایان هوک» با «جان کری» پیرامون موضوع ایران

مقام ارشد دولت آمریکا انجام هرگونه دیدار در زمینه موضوع ایران با «جان کری» وزیر خارجه دولت سابق این کشور را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکذیب ملاقات مخفیانه «برایان هوک» با «جان کری» پیرامون موضوع ایرانمقام ارشد دولت آمریکا و مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه این کشور دیدار مخفیانه با «جان کری» وزیر خارجه دولت سابق آمریکا پیرامون «ایران» در حاشیه برگزاری «اجلاس امنیتی در مونیخ » را تکذیب کرد.

به‌نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن»، اواخر روز جمعه اخباری در فضای مجازی از دیدار مخفیانه بین «برایانهوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا با جان کری منتشر شد.

بر اساس این گزارش،  روز گذشته «مایک سرنویچ» روزنامه نگار محافظه کار آمریکایی تصاویری از برایان هوک  منتشر ساخت و به نقل از برخی منابع مدعی شد که هوک در حال ورود به اتاقی همراه با جان کری و  برخی نیروهای امنیتی که فارسی تکلم می‌کردند، رویت شده است.

 بعد از این ماجرا برایان هوک در روز شنبه و در پاسخ به سئوال نشریه واشنگتن فری بیکن در این زمینه که از طریقرایانامه صورت گرفت به تکذیب هرگونه دیدار با جان کری پرداخت و گفت: «مواظب بودم تا با جان کری دیداری نداشته باشم.  هرگز هیچ نیاز و دلیلی برای دیدار با او در آینده نمی‌بینم.»

«رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با رد اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: «اخبار جعلی و غیر واقعی هستند.»

برایان هوک و جان کری بابت موضوع «ایران» باهم اختلاف دارند. در حالی که جان کری به عنوان وزیر خارجه «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا موفق به حصول توافق هسته‌‌ای با ایران شد، اما برایان هوک  سیاستی خلاف جان کری اتخاذ کرده و تلاش دارد علاوه بر آمریکا، دیگر کشورها را نیز به خروج از این توافق ترغیب کند.

نظرات بینندگان