arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

انتقاد تند بایدن در کنفرانس مونیخ از سیاست‌های ترامپ

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در صبحت‌های خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که به اعتقاد وی دونالد ترامپ قابلیت آمریکا در زمینه ادعای رهبری اخلاقی این کشور را تضعیف کرده است.جو بایدن گفت که آمریکای مد نظر وی باید در برابر تجاوزگری دیکتاتورها و مستبدانی که با فساد خشونت و اعمال فشار حکومت می‌کنند، بایستد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در صبحت‌های خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که به اعتقاد وی دونالد ترامپ قابلیت آمریکا در زمینه ادعای رهبری اخلاقی این کشور را تضعیف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن که هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کاندیداتوری نکرده، گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به نزدیکترین هم‌پیمانانان خود پشت کرده و می‌خواهند دموکراسی حاکمیت قانون و مطبوعات آزاد را گرامی بدارند.

بایدن به کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، آمریکای مد نظر وی باید در برابر تجاوزگری دیکتاتورها و مستبدانی که با فساد خشونت و اعمال فشار حکومت می‌کنند، بایستد.

او مدعی شده که آمریکا برای منزلت اساسی انسانی ارزش قائل می‌شود نه اینکه بیاید کودکان را از والدینشان برباید یا به پناهجویان در مرز کشور ما پشت کند. آمریکایی‌ها می‌دانند که این یک روند درست نیست.

جو بایدن که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما معاون رئیس جمهوری بود به رغم گمانه زنی‌های مختلف درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هنوز به طور رسمی کاندیداتوری‌اش را برای این انتخابات اعلام نکرده است.

او ماه جاری میلادی قرار است در دو گردهمایی عمومی شامل گردهمایی‌ای در دانشگاه پنسیلوانیا و همچنین گردهمایی‌ای در ایالت دلاویر حضور پیدا کند. بایدن ۷۶ ساله همچنین موضوع بحث دموکرات‌های است که بررسی می‌کنند آیا این حزب بهتر است در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ یک چهره سیاسی تازه وارد و یا یک چهره کهنه کار و کارکشته را به عنوان کاندیدایش معرفی کند.

بایدن به خبرنگاران در محل این کنفرانس گفت: من هنوز تصمیم نگرفتم و در حال حاضر در پروسه تصمیم گیری هستم و در آینده نزدیک به همه این تصمیم را اعلام خواهم کرد.

او خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم هنوز زمان کافی برای این کار است و فکر می‌کنم که اشتیاقی به ویژه در ایالت‌ها برای کلید زدن کلیت پروسه انتخابات خیلی زودتر از موعد وجود دارد.

بایدن همچنین اظهار داشت: ما اکنون باید بر این تمرکز کنیم که به منظور تغییر برخی از سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی رئیس جمهوری چکار کنیم.

گمانه زنی می‌شود که در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری پیش از ۲۴ کاندیدا رقابت کرده و یک عرصه رقابت شلوغ را ایجاد کنند.

بایدن که دو دوره به عنوان معاون رئیس جمهوری آمریکا آن هم بعد از چند دهه سناتوری خدمت کرده در صورت ورود به این رقابت برتری زیادی از بابت شهرت و اسمش خواهد داشت.

نظرات بینندگان