arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

وزیر دفاع: زیردریایی "فاتح" عنصر مهم امنیت ملت ایران است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: زیر دریایی فاتح در دفاع و تامین امنیت ملت ایران یک عنصر مهم و تاثیرگذار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع:زیردریایی امیر سرتیپ امیر حاتمی عصر یکشنبه در مراسم الحاق زیر دریایی فاتح به تجهیزات ارتش افزود: دشمنان باید از تحولات و رویدادهای دهه‌های اخیر درس گرفته و با پایان دادن به مداخله‌ جویی ‌های خود سرنوشت منطقه را به ملت‌ های منطقه بسپارند.
وی اظهار داشت: زیردریایی فاتح علاوه بر قابلیت پرتاب اژدر، توانایی شلیک موشک‌ های کروز ضد کشتی را دارد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است. 
وزیر دفاع بیان داشت: سواحل طولانی در جنوب شامل دریای عمان و خلیج فارس، مهم‌ ترین عامل در موقعیت کشورمان است و فرصت‌ های فراوانی را برای توسعه کشور و ایفای نقش ملت ایران در تامین امنیت برای ملت های منطقه فراهم کرده است.
امیر حاتمی خاطرنشان کرد: ایران دارای سابقه طولانی حضور در دریا به‌ عنوان یک قدرت دریایی بوده، با وجودی که در چندین قرن از این امر غفلت شده، اما در دهه ‌های اخیر مورد توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و امروز دارای سرمایه بزرگ در این حوزه هستیم که مهم ترین آن نیروهای انسانی متعهد، متخصص و کارآمد است.
وی اضافه کرد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌ گیری خلاقانه از تجهیزات و نیروی انسانی، در خلیج فارس بعد دیگری از قابلیت ‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به‌ نمایش می ‌گذارد.
وی یادآورشد: صنعت دریایی تا سال 57 هیچ محصول بومی نداشت و در واقع بدون صنعت دریایی و وابسته به غرب بودیم اما امروز علاوه بر آن، سازمان صنایع دریایی مستقل ایجاد شده و 95 خانواده محصول در حوزه‌های سطحی و زیرسطحی را تولید می‌ کنیم.
به گفته وی، صنایع دریایی وزارت دفاع یکی از حوزه‌های صنعتی در بخش دفاع است که پس از گذشت 4 دهه تلاش و مدیریت جهادی، امروز به بلوغ رسیده است.
وی مهم‌ ترین ویژگی دفاع کشور را کم‌ هزینه بودن و بومی بودن آن دانست و افزود: وزارت دفاع با تکیه بر توان داخلی، امروز موفق شده است بیش از 85 درصد نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در داخل تامین کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با برخورداری از فناوری در این صنعت، به قابلیت طراحی و ساخت بومی شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و تندرو دست یافته ‌ایم.
این مسوول در خصوص بهره‌ گیری از استعداد‌های بخش‌های غیردولتی بیان داشت: در تولید محصولات صنعتی دفاعی، علاوه بر سازمان های تخصصی صنعتی 5 هزار واحد صنعتی و خدماتی، 500 شرکت دانش ‌بنیان و 100 دانشگاه در سراسر کشور به‌ کار گرفته شدند، در حالی که در گذشته کار روی صنعت دفاعی اختصاص به یک سازمان دولتی داشت.
وی با اشاره به اینکه این پیشرفت‌ها در حالی ایجاد شده که بخش دفاع در4 دهه گذشته در حملات تحریم دشمنان قرار داشته خاطر نشان کرد: امروز صنعت دفاعی بدون تردید به جایگاهی که در چشم‌انداز کشور پیش‌ بینی شده دست یافته در صورتی که هفت سال تا افق چشم‌انداز باقی مانده است. 
امیر حاتمی اضافه کرد: طراحی و ساخت زیر دریایی 600 تنی کلاس متوسط فاتح، از جمله افتخارات صنعت دفاعی کشور در حوزه دریایی است و بدین ترتیب توانایی طراحی و ساخت زیردریایی‌های کلاس متوسط اثبات شده را داریم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پرتاب اژدر و توانایی شلیک موشک‌های کروز ضد کشتی برای نخستین بار در کشور را از ظرفیت های مهم زیر دریایی فاتح عنوان کرد.

نظرات بینندگان