arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

ترکیه: هدف ما در سوریه تامین امنیت مرزها و مردم کشورمان است

وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی در آخرین روز از پنجاه‌وپنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: هدف اصلی ما در سوریه تأمین امنیت مرزها و مردم خود است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه: هدف ما در سوریه تامین امنیت مرزها و مردم کشورمان استوزیر دفاع ترکیه طی سخنانی در آخرین روز از پنجاه‌وپنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: هدف اصلی ما در سوریه تأمین امنیت مرزها و مردم خود است.

به گزارش ایسنا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی در یک نشست با موضوع سوریه در آخرین روز از پنجاه‌وپنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز تروریست‌ها علیه ترکیه اظهار داشت: هدف اصلی ما در سوریه تأمین امنیت مرز و مردم خود است. برای تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی سوریه احترام قائل هستیم. هدف اصلی از بین بردن خطرات و تهدیدات ناشی از گروه‌های تروریستی علیه امنیت ترکیه است.

وی افزود: منطقه امن به مساحت ۴۴۰ کیلومتر در شرق فرات باید از کنترل تروریست‌ها پاکسازی شده و تحت کنترل نیروهای مسلح ترکیه باشد.

آکار با تأکید بر این که هیچ فرقی میان گروه‌های تروریستی وجود ندارد، افزود: مبارزه ترکیه با گروه‌های تروریستی با روابط کشورمان و کُردها اشتباه گرفته می‌شود. می‌توانم به وضوح اعلام کنم که ما هیچ مشکلی با کُردها نداریم.

وی با یادآوری این که ترکیه طبق پروتکل آدانا با سوریه حق مبارزه با تروریست‌ها را دارد، گفت: مبارزه با تروریست‌ها در سوریه بسیار بحرانی است. دمشق نمی‌تواند به دلیل وضعیت موجود در سراسر سوریه با تروریست‌ها مقابله کند. ما هم به این دلیل در این کشور هستیم و با تروریسم مبارزه می‌کنیم.

آکار در پایان اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری به وسیله ترکیه توانستند به شهر و دیارشان برگردند

نظرات بینندگان