arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

دادستان کالیفرنیا: به خاطر اعلام وضعیت اضطراری، از ترامپ شکایت می‌کنم

دادستان کل کالیفرنیا گفت که این ایالت به زودی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر اعلام وضعیت اضطراری ملی برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی، به دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد. «خاویر بسرا» در پاسخ به این پرسش که آیا کالیفرنیا از دولت ترامپ شکایت خواهد کرد؟ اظهار داشت: حتما و قطعا.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کالیفرنیا گفت که این ایالت به زودی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر اعلام وضعیت اضطراری ملی برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی، به دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «خاویر بسرا» در گفت وگو با شبکه «ای.بی.سی» در پاسخ به این پرسش که آیا کالیفرنیا از دولت ترامپ شکایت خواهد کرد؟ اظهار داشت: حتما و قطعا.
وی افزود: ما آماده ایم. ما می دانستیم که این اتفاق می افتد. ما به همراه ایالت های خواهر خود آماده ایم که این کار را انجام دهیم.
انتظار می رود ایالت هایی که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد، از اقدام کالیفرنیا حمایت کنند. پس از آنکه کنگره با درخواست ترامپ برای تامین بودجه 5.7 میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی مخالفت کرد، وی اعلام وضعیت اضطراری ملی کرد.
وضعیت اضطراری ملی به ترامپ امکان می دهد تا بودجه هایی را که برای مصارف دیگر تصویب شده است، به ساخت دیوار در مرز مکزیک اختصاص دهد. کاخ سفید گفته که ترامپ به 8 میلیارد دلار دسترسی دارد. کنگره آمریکا هفته گذشته حدود 1.4 میلیارد دلار از بودجه درخواستی ترامپ را تصویب کرد.
مقام های کالیفرنیا می گویند که اعلام وضعیت اضطراری ملی باعث می شود که بودجه کمتری در اختیار این ایالت برای خدمات اضطراری، نیروی نظامی و برنامه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار گیرد.
دموکرات های کنگره وعده داده اند که با تصمیم ترامپ مقابله کنند. چندین قانونگذار جمهوریخواه نیز گفته اند که حمایت آنها از رئیس جمهوری قطعی نیست.
این درحالی است که «استفن میلر» مشاور ارشد کاخ سفید به شبکه «فاکس نیوز» گفته که وضعیت اضطراری ملی به ترامپ اجازه می دهد تا دسامبر 2020 حدود «صدها مایل» از دیوار مرزی ساخته شود.

نظرات بینندگان