arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

تلویزیون اسرائیل: نتانیاهو محرمانه با وزیر خارجه مراکش دیدار کرده

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو و ناصر بوریطه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده اند. این شبکه یکشنبه شب به نقل از یک مسئول بلند پایه اسرائیلی اضافه کرد: نتانیاهو و بوریطه در این دیدار درباره عادی سازی روابط گفتگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو و ناصر بوریطه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده اند.

به گزارش ایرنا، این شبکه صهیونیستی یکشنبه شب به نقل از یک مسئول بلند پایه اسرائیلی اضافه کرد: نتانیاهو و بوریطه در این دیدار درباره عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با مغرب گفتگو کردند.
این مسئول بلند پایه صهیونیست که نامی از وی برده نشده است افزود: نتانیاهو در این دیدار که سپتامبر گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد تلاش کرد طرف مغربی را به دعوت از وی برای سفر به رباط قانع کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرده است با مطرح کردن موضوع ایران و اختلافات رابط و تهران، مسئولان مغربی را به ارتباط با این رژیم تشویق کند.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد: دفتر نخست وزیر این رژیم این خبر را تکدیب نکرده، ولی اعلام کرده است که درباره تماس با کشور‌هایی که ارتباط رسمی با آن‌ها نداریم توضیح نمی‌دهیم.
روزنامه‌های مصری پیشتر اعلام کرده بودند که بنیامین نتانیاهو ماه مارس آینده و پیش از برگزاری انتخابات کنست رژیم صهیونیستی به رباط سفر می‌کند.
خبرگزاری رسمی تونس ماه گذشته اعلام کرد که مسئولان تونس و الجزایر با عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان این دو کشور به مقصد مغرب مخالفت کرده اند.
براین اساس مسئولان غربی و عربی بویژه از فرانسه، آمریکا، عربستان و امارات تلاش کرده اند با فشار بر تونس و الجزایر، مجوز عبور هواپیمای نتانیاهو را بگیرند و قول دادند این اقدام محرمانه خواهد ماند، ولی تونس و الجزایر همچنان بر مخالفت خود اصرار می‌ورزند.

نظرات بینندگان