arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

دولت مادورو قانونگذاران اروپایی را به ونزوئلا راه نداد

مقامات دولت ونزوئلا ضمن ممانعت از ورود نمایندگان پارلمان اروپا به این کشور، اعلام کردند این افراد در بحبوحه بحران سیاسی و همزمان با سفر به کاراکاس، 'اهداف توطئه آمیز' در سر داشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات دولت ونزوئلا ضمن ممانعت از ورود نمایندگان پارلمان اروپا به این کشور، اعلام کردند این افراد در بحبوحه بحران سیاسی و همزمان با سفر به کاراکاس، 'اهداف توطئه آمیز' در سر داشته اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: پارلمان اروپا ماه گذشته به شماری از کشور‌های اروپایی در به رسمیت شناختن 'خوان گوایدو' به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا پیوست.
گزارش شده که چهار نماینده پارلمان اروپا از حزب راست میانه مردم اروپا روز گذشته (یکشنبه) برای دیدار با گوایدو به کاراکاس سفر کرده بودند.
'استبان گونزالس پونز' یکی از این نمایندگان گفت: آن‌ها (مسئولان ونزوئلایی) پاسپورت ما را گرفتند و دلیلی برای اخراج ما از ونزوئلا اعلام نکردند.
در همین حال 'خورخه آرئاسا' وزیر امور خارجه ونزوئلا در توئیتی عنوان کرد که چند روز پیش به این قانونگذاران اروپایی توصیه شده بود که به کاراکاس سفر نکنند، چون به آن‌ها اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود.
وی در این توییت نوشت: ونزوئلا به عوامل تندرو اروپایی اجازه نمی‌دهد خللی در صلح و ثبات این کشور با یکسری اقدامات مداخله جویانه ایجاد کنند.
از سوی دیگر 'مارکو روبیو' سناتور آمریکایی که روز گذشته (یکشنبه) از مرز کلمبیا با ونزوئلا بازدید کرد، به 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا در مورد هرگونه اقدام علیه خوان گوایدو هشدار داد.
وی در این بازدید اعلام نکرد که آیا از گزینه نظامی آمریکا علیه ونزوئلا حمایت می‌کند یا نه، اما این سناتور جمهوریخواه تصریح کرد که مطمئن است دولت ترامپ هرگونه اقدام دولت کاراکاس علیه خوان گوایدو از جمله زندانی کردن یا آسیب رساندن به وی را تحمل نخواهد کرد.
روبیو به شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گفت: خطوط مشخصی وجود دارند که مادورو در جریان آن است. اگر اقدامی علیه خوان گوایدو انجام شود، پیامد‌های شدیدی متوجه دولت کاراکاس خواهد شد.
مارکو روبیو همچنین به مادورو در مورد هرگونه اقدام برای آسیب رساندن به پرسنل شاغل آمریکایی در ونزوئلا هشدار داد.
این سناتور آمریکایی برای بازدید از شهر مرزی 'کوکوتا' در کلمبیا جایی که یکسری محموله‌های کمکی برای انتقال به ونزوئلا انبار شده، به این شهر سفر کرد.
یک هواپیمای ارتش آمریکا دو روز پیش، این محموله‌ها را برای انتقال به مخالفان وارد این شهر در مرز کلمبیا - ونزوئلا کرد، اما دولت کاراکاس اجازه ورود این محموله‌ها را نمی‌دهد.
دولت مادورو معتقد است آمریکا با انتقال این محموله‌ها بدنبال زمینه چینی برای نفوذ گسترده در ونزوئلا بوده است.

نظرات بینندگان