arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

جوابیه وزارت بهداشت به خبر «دخترانی که هنوز در آتش مدرسه می‌سوزند»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال جوابیه ای به خبر «دخترانی که هنوز در آتش مدرسه می‌سوزند»، پاسخ داده است.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

با توجه به اقدامات انجام شده تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۷ مبنی بر ۱۴۶۳ ویزیت توسط اساتید فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و دست، ۲۱۷ عمل جراحی، ۴۹۱ تزریق تیشو، ۱۲۹ جلسه فیزیوتراپی، ۱۰ جلسه کاردردمانی، ۱۱۱ جلسه ویزیت روانشناس و ۸۴ جلسه لیزرتراپی و سایر موارد درمانی برای مصدومین و نارضایتی آن‌ها از روند و نحوه ادامه درمان و مطالباتی مبنی بر نیاز به اعزام به خارج و پیگیری والدین و وکیل آن‌ها حسب دستور مقام عالی وزارت جهت تعیین تکلیف علمی و عملی آن‌ها از نظرنیاز‌های درمانی و ادامه درمان جلسه تیم فوق تخصصی جراحان پلاستیک، ترمیمی و دست شامل جناب آقایان دکتر سید ابوالحسن امامی و دکتر فرهاد حافظی (که هرکدام سابقه و تجربه بیش از ۳۰ سال در درمان مصدومین سوختگی و حوادث کشور و جراحی ترمیمی و پلاستیک دارند)، دکتر حسین اکبری، دکتر محمد جواد فاطمی و دکتر نوراله لطیفی مورخ ۲۹/۳/۱۳۹۷ در بیمارستان حضرت فاطمه (س) در حضور دکتر خضری نماینده مردم پیرانشهر، پاشایی، نماینده آموزش و پرورش و خانم مشایخی از سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردید و تک تک مصدومین حادثه آتش سوزی شین آباد ویزیت کامل و دقیق شدند و اقدامات قبلی انجام شده ارزیابی و نیاز‌های درمانی آتی اعم از جراحی ترمیمی و مداخلات غیر جراحی طراحی گردید.
با نظر اساتید فوق الذکر پس از معاینه و طراحی برنامه درمانی و توضیحات این پزشکان به مصدومین و والدینشان نیازی به اعزام به خارج از کشور این مصدومین تشخیص داده نشد.
در راستای نیاز حمایت روانی از مصدومین علاوه بر ادامه بهره مندی آن‌ها از امکانات مشاوره روانشناسی آموزش پرورش و هنگام بستری، طی مکاتبه معاون درمان وزارت بهداشت، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به دلیل تسهیل دسترسی محل سکونت و جلوگیری از رفت و آمد غیر ضروری مصدومین و سرویس مستمر در جهت مراقبت توسط تیم روانپزشکی آن دانشگاه اقدام کند که تاکنون ۱۱۱ جلسه ویزیت روانشناس برگزار شده است.
طی هماهنگی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و ریاست بیمارستان محب کوثر تا زمان تهیه دستگاه‌های لیزر در صورت نیاز به لیزر از امکانات لیزر بیمارستان محب کوثر استفاده شده است و تفاهم نامه تامین خدمات، تجهیزات و ملزومات پزشکی مصدومین سوختگی حادثه شین آباد که با امضاء معاون درمان وزارت متبوع و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر عامل مرکز قرار گرفت که پس از تخصیص اعتبار ۲۶ میلیارد ریال دستگا‌های لیزر مورد نیاز خریداری شد که لیزر PDL در آینده نزدیک پس از ترخیص از گمرک نصب و راه اندازی خواهد شد. بقیه تجهیزات مورد نظر و کلیه خدمات اعم از اعمال جراحی، لباس‌های سوختگی و پروتز‌های مورد نیاز مصدومین نیز تهیه و انجام شد.
در راستای اعلام آمادگی دکتر حمیدیان، جراح ترمیمی ایرانی مقیم آمریکا پس از جلسه کمیسیون تخصصی ۲۹/۰۳/۱۳۹۷ فوتوگرافی تمام مصدومین توسط مدیریت بیمارستان حضرت فاطمه (س) برای ایشان ایمیل شد که نظرات ایشان و تیم همکارشان تایید کننده برنامه ریزی و نظرات تیم جراحی جلسه ۲۹/۳/۱۳۹۷ درمورد نیاز‌های اقدامات و مداخلات جراحی و غیرجراحی به ویژه لیزر درمانی بود.
لازم به ذکر است گرچه صدمات روحی و جسمی این مصدومین و سایر مصدومین حوادث سوختگی و سایر حوادث در کشورمان با پرداخت پول غیر قابل جبران است لکن به گفته خانم مشایخی از سازمان برنامه و بودجه در جلسه ۲۹/۳/۹۷ به مصدومین شین آباد مستمری مادام العمر ماهانه بین ۶۵۰ تا ۹۵۰ هزار تومان از سال گذشته از منبع مالی بیمه روستائیان و عشایر وزارت رفاه پرداخت می‌شود و به علاوه جبران بیکاری پدران آن‌ها نیز انجام می‌پذیرد. بهزیستی هم مبالغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب و سفر به آن‌ها پرداخت می‌کند.
همچنین تعهد کمک سالیانه به بیمارستان از طریق سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۲ پیش بینی شده بود تاکنون به طور مستمر ادامه نیافته است. در جلسه مورخ ۹/۱۱/۱۳۹۷ که با دکتر نوبخت، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور دکتر خضری، مدیرعامل بیمارستان حضرت فاطمه (س) و تعدادی از اولیاء دانش آموزان و خانم مشایخی برگزار شد، طبق دستور آقای دکتر نوبخت، تمامی وعده‌های سازمان می‌بایست محقق گردد؛ که امید است با تخصیص مبلغ فوق ارائه خدمت با شرایط مطلوب و سرویس VIP به این افراد اختصاص داده شود و دچار اختلال نگردد.

نظرات بینندگان