arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

تقویت حضور نظامی انگلیس در شمالگان برای مقابله با روسیه

گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: این اقدام در راستای افزایش مهارت‌های نیروهای نظامی کشور در شرایط آب و هوایی زیر صفر درجه، فراگیری و استفاده از تجربیات متحدان دیرینه از جمله نروژ و نظارت بر تهدیدات زیردریایی توسط هواپیمای شناسایی پوزایدون و افزایش هوشیاری نیروها انجام می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد حضور نظامی این کشور در شمالگان برای مقابله با فعالیت‌های روسیه در منطقه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: این اقدام در راستای افزایش مهارت‌های نیروهای نظامی کشور در شرایط آب و هوایی زیر صفر درجه، فراگیری و استفاده از تجربیات متحدان دیرینه از جمله نروژ و نظارت بر تهدیدات زیردریایی توسط هواپیمای شناسایی پوزایدون و افزایش هوشیاری نیروها انجام می‌گیرد.

ویلیامسون به هنگام بازدید از پایگاه جدید دریایی سلطنتی انگلیس در منطقه‌ای در شمال نروژ این خبر را اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس قرار داد امضا شده میان انگلیس و نروژ، سالانه بیش از ۱۰۰۰ سرباز به نروژ در طول ۱۰ سال برای آموزش اعزام خواهند شد.

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: همچنین ۹ هواپیمای پوزایدون به پایگاه هوایی سلطنتی انگلیس در اسکاتلند در سال ۲۰۲۰ برای افزایش رهگیری‌ها و عملیات شناسایی در شمالگان اعزام خواهند شد.

ویلیامسون در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر نگرانی‌های انگلیس درباره افزایش حضور نظامی روسیه در شمالگان را اعلام کرد.

وی گفت: روسیه تلاش می‌کند این منطقه را نظامی کند.

این در حالی است که روسیه این اتهامات را رد و اعلام کرده است که مسکو مسئله شمالگان را به عنوان حوزه‌ای برای انجام همکاری‌های مشترک و مساوی و سازنده در راستای منافع دو کشور می‌داند.

نظرات بینندگان