arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

جلالی: اظهارنظرهای بیهوده باعث نوسان بازار ارز می شود/ برخی با اخبار نادرست در بازار اثر می گذارند

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، در واکنش به افزایش نرخ دلارگفت: بخشی از نوسانات ارزی به این دلیل است که خیلی اظهارات بیهوده انجام می شود، در کشور یکی از مشکلات اصلی ما این است همه در حوزه های تخصصی یا غیر تخصصی صحبت می کنند، در حالی که باید بگذاریم صاحبان حوزه ها سخن بگویند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مرکز پژوهش های مجلس می گوید نوسانات ارزی طبیعی بوده اما نوسانات اخیر در این بازار به دلیل اظهارنظر های بیهوده است.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به افزایش نرخ دلارگفت: در مورد دلار قاعدتا باید از بانک مرکزی و آقای همتی سوال کرد، اما این نوسانات در این حد و حدود خیلی غیر طبیعی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر به خاطر داشته باشید ما هر از گاهی در بازه های زمانی از جمله ماه ژانویه نوساناتی را شاهد بودیم آن هم به دلیل تسویه حساب های مالی بسیاری از شرکت ها در این ماه انجام می شود.

تصمیمات خوبی​ در شورای عالی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده است

نماینده مردم تهران، ری، شیمرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار داشت: اکنون به نظر من بخشی از نوسانات ارزی به این دلیل است که خیلی اظهارات بیهوده انجام می شود، در کشور یکی از مشکلات اصلی ما این است همه در حوزه های تخصصی یا غیر تخصصی صحبت می کنند، در حالی که باید بگذاریم صاحبان حوزه ها سخن بگویند.

یورو و دلار

وی با بیان اینکه ادبیاتی که در داخل کشور وجوددارد، پذیرفته نیست، گفت: برخی از برنامه هایی که صدا وسیما تولید و پخش می کند، القای ناامیدی است، از یک سو وزیر صنعت، معدن تجارت می گوید خودروهایی که به مردم وعده داده ایم را در اختیارشان قرار می دهیم، اما از سوی دیگر با رئیس بنگاه های خودرویی در تهران مصاحبه می گیرند که می گوید نمی توان این خودروها را تحویل دهند.

برخی با اخبار نادرست در بازار اثر می گذارند

جلالی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: در صدا و سیما و در رسانه ها القای نا امیدی می کنیم و ضد و نقیض گویی می کنیم، این ها در بازار اثر دارد؛ شاید برخی ها این فضا را شناخته اند که از طریق رسانه و اخبار نادرست به نوعی بتوانند در داخل بازار اثر بگذارند.

بازار ارز مدیریت شدنی است

این نماینده مجلس در خصوص مدیریت بازار ارز تا پایان سال در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،اظهار داشت: دولت و بانک مرکزی حتما این بازار را مدیریت می کند، در شورای عالی اقتصادی سران قوا تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و این ها همه نشان می دهد اراده جدی وجود دارد که مسائل در کشور مدیریت شود و به نظرم مدیریت شدنی است.

الان وقت یقه گیری نیست

وی بیان داشت: اکنون در جبهه خارجی مبارزه می کنیم، بالاخره آمریکایی ها و برخی از کشورهای عربی منطقه گارد جدی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته اند، در این بین مشکل دیگر این است که ما در داخل کشور با خودمان می جنگیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشوری که با قدرت بزرگی مانند آمریکا در سطح جهانی، رژیم صهیونستی و برخی کشورهای مرتجع عربی مبارزه می کند، باید مسائل اختلافی خود را کنار بگذارد، در داخل صف واحد داشته و دست در دست هم داشته باشیم اما روزی که مسائل کشور حل شد دوباره اگر خواستیم یقه هم دیگر را بگیریم اما الان وقت یقه گیری نیست.

نظرات بینندگان