arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از رسوایی جدید فیسبوک تا اجباری شدن استفاده از پنلهای خورشیدی در کالیفرنیا

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

موضوع نقض حریم خصوصی کاربران توسط فیسبوک موضوعی تازه نیست و از مدت ها پیش و پس از ماجرای کمبریج آنالیتیکا، اکثر کاربران و قانونگذاران نسبت به فیسبوک نگرشی منفی پیدا کردند، با این وجود به نظر می رسد دولت بریتانیا بیش از دیگر دولت ها نسبت به فیسبوک موضع گیری منفی پیدا کرده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

شرکت شارپ از جدیدترین روبات خود رونمایی کرد. این روبات جذاب "RoBoHon" نام دارد و احتمال تبدیل به روباتی برای راهنمایی و هدایت افراد دراماکن عمومی خواهد شد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

گروهی از پژوهشگران دانشگاه زوریخ یک پهباد ویژه را برای انجام عملیات های امداد و نجات طراحی کرده اند که می تواند فیلم ها و تصاویری منحصر به فرد از مناطق دور از دسترس و حادثه دیده در اختیار امدادگران بگذارد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

فوربس نوشت: رئیس جمور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ اخیرا دستورالعمل های جدیدی برای توسعه هوش مصنوعی صادر کرده است. اما آیا این دستورالعمل ها باعث می شوند ایالات متحده رتبه نخست هوش مصنوعی جهان شود؟مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

 نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که برخی پلتفرم های آنلاین مثل یوتیوب در ترویج محتواهای جعلی و نادرست نقشی پررنگ دارند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

انسان ها رشد هوش مصنوعی را با افتخار و هراس همزمان دنبال می کنند. درواقع توسعه روباتها، افزایش قدرت هوش مصنوعی و مواردی مشابه از یک سو نشان می دهد انسان در مسیر تکنولوژی تا چه حد پیشرفت کرده است و می تواند سود ببرد، از سوی دیگر  باعث می شود این هراس را ایجاد می کند که روبات ها مشاغل انسانها را تسخیر کرده و تسلط بر جهان را در دست بگیرند. اما به نظر می رسد فعلا خبری از افول قدرت شدید انسان در برابر هوش مصنوعی نیست.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

کالیفرنیا نخستین ایالت در بین ایالت های آمریکا خواهد بود که استفاده از سقف های خورشیدی را اجباری می کند. اما ساخت سقف های خورشیدی اجباری در ایالات متحده کم هزینه نخواهد بود و این پنل های خورشیدی برای صاحب خانه های ایالت آفتاب خیز کالیفرنیا به شدت هزینه بر خواهند بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

 

نظرات بینندگان