arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

بی توجهی یوتیوب به کامنت های غیراخلاقی کاربران حاشیه ساز شد

به نظر می رسد یوتیوب نسبت به  کامنت های غیراخلاقی زیر ویدئوهای خود بی توجه است  و این موضوع به ویژه در خصوص ویدئوهای مرتبط با کودکان مهم به نظر می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد یوتیوب نسبت به  کامنت های غیراخلاقی زیر ویدئوهای خود بی توجه است  و این موضوع به ویژه در خصوص ویدئوهای مرتبط با کودکان مهم به نظر می رسد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یوتیوب اخیرا تحت فشار شدیدی در مورد کامنت هایی قرار دارد که زیر ویدئوهای مرتبط با کودکان نوشته می شود.

بیش از یک سال از رسوایی نظارت ضعیف  بر محتوای مرتبط با کودکان در یوتیوب می گذرد و این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو صرفا به چند الگوریتم کنترلگر ساده برای کنترل برخی ویدئوها بسنده کرده است و به نظر می رسد گرچه تعداد ویدئوهای غیراخلاقی این پلتفرم کاهش یافته است، اما وضعیت کامنت های زیر ویدئوهای مرتبط با کودکان به شدت اسف بار است.

متاسفانه بسیاری از ویدئوهای مرتبط با کودکان با کامنت هایی مستهجن از سوی افرادی که مبتلا به مشکلات روانی/جنسی هستند پر شده است، افرادی که با کامنت های ناخوشایند خود نشان می دهند یوتیوب هیچ نظارتی بر وضعیت کامنت ها ندارد. به نظر می رسد روند دیده شدن ویدئوها هم به این افراد کمک کرده امیال خود را بیشتر اشاعه دهند. درواقع ارائه گزینه ویدئوهای مرتبط باعث شده گاهی کامنت گذارها زیر چندین ویدئوی پیاپی نسبت به کودکان حاضر در ویدئو یا دیگر مسائل کامنت هایی مستهجن بگذارند.

البته این همه ماجرا نیست و یوتیوب همچنان در کنترل محتواهای خود نیز با مشکلاتی مواجه است. برای مال برخی از ویدئوهای یوتیوب افرادی را نشان می دهد که در مورد کودکان اظهاراتی سخیف دارند. در برخی از فیلم های یوتیوب حتی تشویق به رفتارهای جنسی غیرعرفی با کودکان نیز مطرح می شود.

در ضمن بسیاری از والدین معتقدند ویدئدئوهای یوتیوب فاقد هشدار متناسب با سن کودکان است و در نتیجه می تواند مشکل ساز شود.اگر چه سخنگوی یوتیوب می گوید ویدئوهای مثبت هیجده سال ماملا مشخص هستند اما یک گردش کوتاه در یوتیوب نشان می دهد این ادعا صحت ندارد و بسیاری از ویدئوها فاقد هشدارند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید این پلتفرم اکنون حدود 10،000 داوطلب انسانی را به ارزیابی محتوا برای بررسی اطلاعات ویدئوها به کمک گرفته است. با این حال هنوز هم بسیار واضح است که عدم تقارن عظیمی در تعداد محتواهای یوتیوب و رصد محتواها وجود دارد.

 

 

نظرات بینندگان