arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

وزیرخارجه چین خطاب به ظریف: در کشور ما معروف شده‌اید

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار امروز سه شنبه با همتای ایرانی خود که به پکن سفر کرده، از سخنرانی روز یکشنبه «محمدجواد ظریف» در کنفرانس امنیتی مونیخ تمجید کرد و گفت: در تلویزیون دیدم که شما در کنفرانس امنیتی مونیخ با صدای بلند و شفاف از حقوق ایران دفاع کردید. فکر می‌کنم که صدها میلیون چینی هم صحبت‌های شما را تماشا کردند و حالا شما (در چین) فرد مشهوری هستید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امورخارجه چین خطاب به ظریف: در کشور ما معروف شده‌اید

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود گفت: «سخنرانی جانانه و شفاف شما در مورد دفاع از حقوق ایرانیان در مونیخ را صدها میلیون بیننده چینی تماشا کردند و اکنون به یک شخص معروف در میان چینی تبدیل شده اید.»

وانگ یی در این دیدار با تمجید از ظریف اظهار داشت: «سخنرانی جانانه و شفاف شما ( ظریف) در مورد دفاع از حقوق ایرانیان در کنفرانس مونیخ را روز گذشته نگاه کردم و صدها میلیون بیننده چینی نیز سخنان شما را تماشا کردند و حالا شما به یک شخص معروف در میان چینی تبدیل شده اید.»

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین همچنین ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور افزود: سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در اسفند سال 94 به تهران روابط دو کشور را به سطح راهبردی ارتقا داده است.

او تاکید کرد: دیدار امروز می تواند برای تحولات منطقه و خاورمیانه خیلی سازنده باشد، من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و اعلام کنم استراتژی عمیق ایران و چین یک دفاع به حق در میان دو کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی که به دعوت «لی ژان شو» همتای چینی خود در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است بامداد امروز سه شنبه به وقت محلی، وارد پکن شد.

'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه، 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت، 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصاد و دارایی و 'عبدالناصر همتی' رییس کل بانک مرکزی نیز در این سفر لاریجانی را همراهی می کنند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر همراهان لاریجانی در این سفر هستند.

ملاقات با 'لی ژان شو' رئیس کنگره خلق و ملاقات با گروه دوستی پارلمانی چین و ایران از جمله برنامه های سفر لاریجانی به چین است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان