arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

فرمانده نیروی دریایی سپاه: کشتی های چینی آب های ایران را ترک کنند

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی‌های چینی باید آب‌های ایران را ترک کنند و هر نوع قراردادی در این باره لغو شود. صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند. کشتی‌های ایرانی نیز در محدوده ۱۲ مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق‌ها و لنچ‌های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی های چینی باید آب های ایران را ترک کنند و هر نوع قراردادی در این باره لغو شود.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری روز سه شنبه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم افزود: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: کشتی های ایرانی نیز در محدوده 12 مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند.

تنگسیری اظهار داشت: باید قابلیت هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

**بسیج دریایی تشکیل می شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می شود.

وی افزود: ایران حدود دو هزار و 200 کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب های کشور در خط مقدم حضور دارند.

تنگسیری ادامه داد: کوشش می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت های دریایی استفاده شود.

او گفت: صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت های غیر قانونی مجهز می شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست.

وی افزود: این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند.

تنگسیری با اشاره به حادثه تروریستی مسیر زاهدان - خاش، اظهار داشت: تروریست ها به مذهب و قومیت توجه ندارند و همه را ترور می کنند.

او تاکید کرد: هر کس در مقابل بیگانگان استادگی نکند، در برابر شهیدان و فرزان آینده این خاک و بوم مسوول است.
نزدیک به شش هزار صیاد در شهرستان قشم فعالیت می کنند.

شهرستان قشم استان هرمزگان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با ک هزار و 628 کیلومتر مربع گستره در آب های خلیج فارس قرار دارد.

نظرات بینندگان