arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

قطر مذاکره با روسیه برای خرید اس ۴۰۰ را از سر گرفت

سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه از آغاز دور تازه مذاکرات با قطر برای فروش تسلیحات پدافند موشکی اس ۴۰۰ به این کشور خبر داد. رسانه‌های روسیه زمستان امسال به نقل از شبکه آمریکایی سی ان بی اس به اطلاعات سازمان‌های تجسسی آمریکا اشاره کردند که بر اساس آن کشور‌های عربستان سعودی، قطر، الجزایر، ویتنام و مصر با روسیه در خصوص خرید اس ۴۰۰ گفت: وگو کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه از آغاز دور تازه مذاکرات با قطر برای فروش تسلیحات پدافند موشکی اس ۴۰۰ به این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه، مسکو و دوحه درباره مسائل مربوط به فروش تسلیحات اس ۴۰۰ گفت وگو کرده اند.
گفتنی است نورمحمد خولوف سفیر روسیه در قطر تابستان امسال به رسانه‌های روسی گفته بود که روسیه و قطر درباره فروش تسلیحات اس ۴۰۰ مذاکره خواهند کرد، اما هیچ اقدام معینی در این مورد نشده است.
رسانه‌های روسیه زمستان امسال به نقل از شبکه آمریکایی سی ان بی اس به اطلاعات سازمان‌های تجسسی آمریکا اشاره کردند که بر اساس آن کشور‌های عربستان سعودی، قطر، الجزایر، ویتنام و مصر با روسیه در خصوص خرید اس ۴۰۰ گفت: وگو کرده اند.
در این گزارش‌ها خاطرنشان شد برخی کشور‌ها تحت فشار‌های دیپلماتیک ممکن است از خرید این تسلیحات موشکی منصرف شوند.
مجموعه‌های پدافند موشکی اس ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای-۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیما‌ها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
مسکو به تازگی این تسلیحات پیشرفته را به چین داده و با هند و ترکیه نیز برای فروش آن قرارداد امضا کرده است.

نظرات بینندگان