arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

ترامپ وضعیت اضطراری در لیبی را تمدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به مجلس نمایندگان و سنا نوشت: وضعیت اضطراری اعلام شده در رابطه با لیبی بعد از ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ نیز ادامه می‌یابد. ما باید از لیبی در برابر تصاحب دارایی‌هایش یا سوء استفاده افرادی که مانع مصالحه در این کشور می‌شوند از جمله خانواده معمر قذافی (دیکتاتور سابق این کشور) و وابستگانش محافظت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ درنامه‌ای به کنگره گفت که او برای حفظ منابع لیبی وضعیت حالت اضطراری در رابطه با این کشور را تمدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به مجلس نمایندگان و سنا نوشت: وضعیت اضطراری اعلام شده در رابطه با لیبی بعد از ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ نیز ادامه می‌یابد. ما باید از لیبی در برابر تصاحب دارایی‌هایش یا سوء استفاده افرادی که مانع مصالحه در این کشور می‌شوند از جمله خانواده معمر قذافی (دیکتاتور سابق این کشور) و وابستگانش محافظت کنیم.

این نامه همچنین در این مورد هشدار داده است که منابع لیبی می‌تواند به عنوان عاملی برای ادامه جنگ داخلی یا حمایت از گروه‌های تروریستی همانند داعش مورد استفاده قرار گیرد.

این نامه توضیح داده است که اعلام وضعیت اضطراری از سوی آمریکا برای لیبی از سال ۲۰۱۱ در زمان سرنگونی قذافی در دستور کار بوده است.

سرنگونی قذافی باعث راه افتادن یک جنگ داخلی شد که طی آن چندین گروه شورشی برای به دست گرفتن کنترل تمام یا قسمتی از لیبی در حال مبارزه هستند.

نظرات بینندگان