arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

منبع امنیتی بغداد: البغدادی در عراق است

یک منبع عراقی گفت: اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه‌های تروریستی داعش در منطقه "الحسینیات" شهرستان "هیت" واقع در غرب استان الانبار حضور دارد.بغدادی بعد از درگیری‌ها در داخل خاک سوریه مجبور شده است خود را از طریق جاده ناهموار و به دور از دید نیروهای امنیتی عراق به منطقه مذکور برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک منبع امنیتی عراق به رسانه‌های این کشور گفت که سرکرده گروه تروریستی داعش در غرب این کشور حضور دارد.

به گزارش فارس، یکی از منابع امنیتی عراقی مدعی شد که مخفیگاه «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش در عراق است نه در سوریه.

این منبع عراقی چهارشنبه (۱ اسفند) به خبرگزاری معلومه عراق گفت: «اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه‌های تروریستی داعش در منطقه "الحسینیات" شهرستان "هیت" واقع در غرب استان الانبار حضور دارد».

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که بغدادی بعد از درگیری‌ها در داخل خاک سوریه مجبور شده است خود را از طریق جاده ناهموار و به دور از دید نیروهای امنیتی عراق به منطقه مذکور برساند.

وی گفت که عناصر تروریستی داعش، با کمک گله‌داران و چوپانان، بعد از درگیر‌های «الربانه» در شرق رود فرات و پس از آن درگیری‌های «الباغوز» موفق شده‌اند از مناطق بیابانی غرب استان الانبار به عراق فرار کنند.

منبع عراقی مذکور می‌گوید نیروهای امنیتی عراق عملیات جستجو برای پیدا کردن مخفیگاه البغدادی در عمق صحرای الانبار را شروع کرده‌اند.

طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد مخفیگاه سرکرده داعش در رسانه‌ها منتشر شده است. رسانه‌های روس مدعی شدند که بغدادی در دست نیروهای آمریکایی اسیر است.

خبرگزاری «پَترا» اردن شنبه این هفته به نقل از منبع امنیتی عراقی مدعی شده بود که نیروهای آمریکایی در منطقه بسیار کوچکی که بیش از هفت کیلومتر مربع وسعت ندارد، بغدادی و «وزرای» او را به محاصره خود درآورده‌اند.

در واکنش به این اخبار، فرماندهی مشترک نیروهای مسلح عراق گفت که بغداد هیچ اطلاعی از محل اختفای ابوبکر بغدادی ندارد و در صورت مشخص شدن مخفیگاه او برای حمله هوایی به او لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

نظرات بینندگان