arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

مشاور نخست وزیر عراق: با وجود تحریم‌های آمریکا، همکاری با ایران را در حوزه انرژی ادامه‌ می‌دهیم

مقام ارشد دولت عراق با اشاره به نهایی شدن توافق با ایران در حوزه انرژی گفت، بغداد در تحریم‌های ضد ایرانی دولت ترامپ مشارکت نخواهد کرد.این مقام عراقی با اشاره به رد فشار‌های آمریکا جهت قطع خرید گاز طبیعی و برق از ایران افزود: «این تحریم‌ها آمریکایی هستند و ما حق داریم از منافع ملی خود دفاع کنیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور نخست وزیر عراق:با وجود تحریم‌های آمریکا، همکاری با ایران را در حوزه انرژی ادامه‌ می‌دهیمیک مقام ارشد دولت عراق سه شنبه گفت با وجود فشارهای آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه ایران، عراق همکاری با این کشور را در حوزه انرژی ادامه می‌دهد.

 به نوشته «لوگزامبورگ تایمز»، «عبدالکریم هاشم مصطفی»، مشاور نخست وزیر عراق که برای شرکت در نشستی بین‌المللی با میزبانی روسیه در مسکو به‌سر می‌برد، در گفت‌وگویی اظهار داشت: «در سفر هیات بزرگی از بانک مرکزی ایران پیشنهاد تجارت با یورو مطرح شد. ایده‌های دیگر نیز استفاده از "دینار" عراق یا نفت است.»

این مقام عراقی با اشاره به رد فشار‌های آمریکا جهت قطع خرید گاز طبیعی و برق از ایران افزود: «این تحریم‌ها آمریکایی هستند و ما حق داریم از منافع ملی خود دفاع کنیم. همواره به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که دوست شما هستیم اما در سیاست‌هایتان در منطقه مشارکتی نداریم. آمریکایی‌ها ‌هم از این مسئله به خوبی آگاهند و این مسئله خبری جدیدی برای آن‌ها نیست.»

مشاور نخست وزیر عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در کشورش  نیز اظهار داشت: «عراق انتظار ندارد که نیروهای آمریکایی برای دوره نامحدودی در این کشور بمانند. وقتی عراق از آمریکا بخواهد نیروهای خود را از این کشور بیرون ببرد، آن‌ها همانند گذشته این کار را انجام خواهند داد. با توجه به کاهش خطرهای تروریستی، آمریکا نیز از حضور نظامی خود در عراق می‌کاهد.»

دولت آمریکا برای تعامل اقتصادی، تجاری عراق با ایران مجوز موقت صادر کرده است. آمریکا اعلام کرده که قصد دارد در اردیبهشت آینده صدور مجوزهای موقت معافیت از تحریم‌های ایران را قطع کند.

نظرات بینندگان