arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

ویدیو / برنی سندرز در مناظره با هیلاری کلینتون در ۲۰۱۶ چه گفت؟ / مصدق با یک فرآیند دموکراتیک روی کار آمده بود؛ کودتای ما باعث دیکتاتوری وحشتناک شاه شد +زیرنویس فارسی

ویدیوی زیر بخشی از صحبت‌های برنی سندرز در مناظره با هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ است. سندرز می‌گوید آمریکا نباید صرفا به قصد نابود کردن دیکتاتور‌ها به کشور‌ها حمله کند. بلکه باید به فردای سرنگونی بیندیشد. او سرنگونی قذافی در لیبی و کودتا علیه دکتر مصدق در ایران را مثال می‌زند و می‌گوید دولت مصدق در یک فرآیند دموکراتیک روی کار آمده بود و سرنگون کردن آن باعث آغاز یک دیکتاتوری وحشتناک از سوی شاه و سرانجام انقلاب ۵۷ شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویدیوی زیر بخشی از صحبت‌های برنی سندرز در مناظره با هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ است. سندرز می‌گوید آمریکا نباید صرفا به قصد نابود کردن دیکتاتور‌ها به کشور‌ها حمله کند. بلکه باید به فردای سرنگونی بیندیشد.

به گزارش «انتخاب»، او سرنگونی قذافی در لیبی و کودتا علیه دکتر مصدق در ایران را مثال می‌زند و می‌گوید دولت مصدق در یک فرآیند دموکراتیک روی کار آمده بود و سرنگون کردن آن باعث آغاز یک دیکتاتوری وحشتناک از سوی شاه و سرانجام انقلاب ۵۷ شد.

سندرز در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ۲۰۱۶ مغلوب هیلاری کلینتون شد. او برای انتخابات ۲۰۲۰ نیز رسما اعلام کاندیداتوری کرده است.

 
 
نظرات بینندگان