arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

‏سردار سلیمانی: هشدار می‌دهم ایران را آزمایش نکنید/ با برجام منطقه‌ای می‌خواهند روح و تحرک ایران را بخشکانند / اگر برجام دومی را هم انجام دهیم برجام‌های بعدی را پیاده می‌کنند / سوال من از دولت پاکستان این است که به کجا می‌روید؟ این تذهبون؟

فرمانده نیروی قدس سپاه با اعلام اینکه قدرت توأم با اقتدار از افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت: برخی از کشورها ثروت دارند اما قدرت ندارند، ترامپ به آل‌سعود می‌گوید اگر حمایت‌های ما نباشد شما دوام نمی‌آورید، ائتلاف‌های پولی آل‌سعود در منطقه به شکست منجر شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

‏سردار سلیمانی:هشدار می‌دهم ایران را آزمایش نکنید/با برجام منطقه‌ای می‌خواهند روح و تحرک ایران را بخشکانندقاسم سلیمانی بعد از ظهر امروز در یادواره هزار و 747 شهید شهرستان بابل که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه در مسیر خدمت به اسلام و جمهوری اسلامی قرار دارم خداوند را شکر می‌کنم.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری ها، وی با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و سال‌های بعدی هم به کوری چشم دشمنان جشن می‌گیریم، افزود: امام راحل زمانی که خطر وهابیت و اسلام آمریکایی را مطرح می‌کنند مصداق آن را هم بیان کردند که در جهان امروز وهابیت یک موضوع مهم است و ریشه تاریخی دارد چون عامل تفرقه در منطقه و عامل خون‌ریزی در جهان تفکر وهابیت است.

خطر تفکر وهابیت در منطقه مشاهده می‌شود

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه وهابیون تلاش زیادی کردند که چهره اسلام را تخریب و چهره پیامبر گرامی اسلام را تحریف کنند و امروز به خوبی خطر تفکر وهابیت در منطقه مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که بر پایه اسلامی اداره می‌شود و اگر رژیم صهیونیستی جرأت نمی‌کند به ما حمله کند به خاطر پایه محکم حزب‌الله و حماس در منطقه است هیچ اقدامی و تصمیمی در  به منصه ظهور نمی‌رسد که منافع ملی ایران در آن مد نظر قرار گرفته باشد.

وی با اعلام اینکه برخی افراد ندانسته اقدامات نظام را تفکیک می‌کنند اما تاریخ اقدامات اثرگذار نظام را قضاوت می‌کند، ادامه داد: منافع ملی در تمام تصمیمات الویت دارد.

انفجار بیش از 3 هزار مسجد توسط داعش

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز بهترین و برجسته‌تریندوستان ما حاکمان عراق هستند و عراق از دشمنی به دوستی با ایران تبدیل شده است که این تاثیر انقلاب و رهبری دینی در کشور است، تصریح کرد: وهابیت دارای ریشه یهودیت است و به اسم داعش دو کشور مسلمان را در منطقه نابود کردند و صدها هزار انسان بی‌گناه کشته شدند و بیش از 3 هزار مسجد منفجر شده است.

قدرت توأم با اقتدار از افتخارات جمهوری اسلامی است

وی با اعلام اینکه قدرت توأم با اقتدار از افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت: برخی از کشورها ثروت دارند اما قدرت ندارند و ترامپ به آل‌سعود می‌گوید اگر حمایت‌های ما نباشد شما دوام نمی‌آورید و ائتلاف‌های پولی عربستان در منطقه به شکست منجر شده است و حماس آنها را شکست داده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه برجام منطقه‌ای برای چیست؟ با این برجام می‌خواهند روح و تحرک ایران اسلامی را بخشکانند، ادامه داد: اگر برجام دومی را هم انجام دهیم برجام‌های بعدی را پیاده می‌کنند و می‌خواهد کشور را از درون بی‌هویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم همه آحاد مردم این نظام را دوست دارند، گفت: نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه در داخل برای خود قدرت دارد در جهان نیز اقتدار دارد که این اقتدار پولی نیست، اقتدار برای عربستان نیست که با پول بتواند به‌دست بیاورد.

نگرانی بابت مقابله با دشمنان نداریم

سردار سلیمانی با اعلام اینکه حادثه زاهدان خیلی دردناک بود و خیلی شهید تقدیم کردیم اما نکته نگرانی ما در صحنه مقابله با دشمن نیست، اظهار کرد: پاسداران در داخل اتوبوس نشسته و بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ما تصور می‌کردیم پاکستان، ایران را عمق استراتژی خود قرار داده وعمق استراتژی پاکستان، جمهوری اسلامی است. پیوسته به پاکستان توصیه کردیم که در منطقه به شما کمک می‌کنیم اما سوال من از دولت پاکستان این است که به کجا می‌روید؟ این تذهبون؟ در مرز تمامی همسایه‌های خود ناامنی ایجاد کرده‌اید و آیا همسایه دیگری هم دارید که بخواهید ناامنی ایجاد کنید؟

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: شما که بمب اتم دارید آیا نمی‌توانید یک گروه چند صد نفره تروریستی در منطقه را نابود کنید؟ مردم خود شما در عملیات‌های مختلف تروریستی چه میزان کشته شده‌اند؟ ما از شما تسلیت نمی‌خواهیم، چه تسلیتی دارید به ملت ایران می‌خواهید بگویید؟

وی ادامه داد: به مردم پاکستان عرض می‌کنم در داخل پاکستان نفوذ پول سعودی صورت گرفته است و می‌خواهند با این اقدامات پاکستان را نابود کنند.

ارتش پاکستان نباید اجازه دهد

وی اظهار کرد: ارتش پاکستان نباید اجازه دهد که چند میلیارد دلار پول یک آدم‌کش سعودی چند نفر مسلمان را در داخل یک اتوبوس زنده زنده بسوزاند و عملیات‌های تروریستی دیگری را در منطقه ایجاد کند، از دولت پاکستان می‌پرسم چه چیزی برای پاکستان مانده است؟.

سردار سلیمانی ادامه داد: هشدار می‌دهم ایران را آزمایش نکنید و هر کسی ایران را آزموده پاسخ محکم آن را گرفته است، ما از باب دوستی با پاکستان صحبت می‌کنیم و می‌گوییم نگذارید مرزهای شما موجب ناامنی در کشورهای همسایه شود، هر کسی این نقشه را برای پاکستان کشیده هدفش انشقاق پاکستان است، حتما جمهوری اسلامی انتقام خون شهدای خود را از مزدورانی که دست به این اقدام زده‌اند در هر نقطه از جهان خواهد گرفت، ما این گروه خبیث را در هر نقطه‌ای از جهان بیابیم تنبیه می‌کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم خون جوانان ما در داخل کشور به سادگی پاک شود.

وی با بیان اینکه نقش برگزاری یادواره‌های شهدا در جامعه ما بسیار مهم و ارزشی است، افزود: نسل جوان طعم شیرین دوران جنگ تحمیلی را نچشیده است اما با برگزاری یادواره‌های شهدا می‌توان این روحیه را در جوانان ایجاد کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: ایثار و شهادت مفاهیم بسیار بلندی هستند که همه جوامع بشری نسبت به آن اهتمام دارند و نمی‌توان پذیرفت در جوامع بشری در جایی وجود داشته باشد که به جایگاه و فرهنگ ایثار و شهادت کم‌توجهی شود.

سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت را از ناب‌ترین فرهنگ‌ها دانست و اضافه کرد: در اسلام جوهر جهاد و شهادت و از خودگذشتگی تفاوتش با جاهای دیگر، هوشمندانه، هدفمند و مقدس است.

وی با اشاره به دفاع جانانه مردم مازندران در دفاع از حریم اهل بیت، گفت: یکی از دوستان می‌گفت بعد از حادثه خان‌طومان حدود 100 هزار نفر از مازندران برای دفاع از حریم اهل‌بیت ثبت نام کردند که همه اینها هوشمندانه، با هدف و مقدس ثبت‌نام کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه آن تاثیر بسیار مثبت بر فرهنگ اخلاقی و ملی دارد، خاطرنشان کرد: شهید در بالاترین وجه فرهنگ‌سازی می‌کند و هیچ وجهی اثرگذارتر از شهید نیست چون شهید به بهترین وجه این اقدام را انجام داده است و بهترین تاثیر را در نهادینه کردن یک فرهنگ در جامعه دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه حادثه کربلا در بین تمامی حوادث ماندگارتر و بالاترین اثرگذاری را دارد چون جامع‌ترین عمل است و عمل شهید نیز جامع‌ترین و اثرگذارترین نفوذ را در جامعه دارد، بیان کرد: فرهنگ شهادت موجب می‌شود افراد یک جامعه برای اهداف الهی و ملی خود حاضر به جانفشانی و حضور در صحنه‌های خطر کنند و این فلسفه ارزشمند پاسداشت شهدا است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع مادر است چون ویژگی‌های آن در جامعه بسیار کارساز است، افزود: دفاع مقدس آمد در کارکرد انقلاب فرهنگ فاسد قبل از انقلاب را نابود و فرهنگ ایثار و اسلام را در جامعه پایه‌گذاری کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس سیره‌ای برای هر دفاعی که نابرابر باشد است و با این نوع دفاع می‌توان از ملت و میهن خود دفاع عزت‌مندانه کرد، ادامه داد: دفاع مقدس الگویی برای ملت‌های مستضعف و برای مقابله با ظالمین جهانی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود امروز شاهد دفاع از حرم اهل بیت نبودیم، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی برای اتکای کشورهای جهان به اسلام شده است و با تفکر اسلامی می‌توان فرهنگ حقیقی پیروز اسلام را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مازندران مملو از قهرمان و پهلوان است و این استان در بحث دفاع مقدس لشکری قهرمان با نام لشکر 25کربلا دارد و در دفاع از حرم قهرمانان بسیاری تقدیم کرد، افزود: مازندران جایگاه بالایی در علم و تولید علمی دارد که عالمان بسیاری از این دیار به اسلام و ملت‌های جهان خدمت می‌کنند.

مجاهدت شطرنج‌باز مازندرانی

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: یک نوجوانی در این استان قهرمانی خود را فدای دفاع از ارزش‌ها کرد که مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نشد و این پرچم ارزشمندی برای استان مازندران است و کارش کمتر از مجاهدان در میدان مین نیست.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید فضیلتش در قبل از شهادت است که به این جایگاه می‌رسد، عنوان کرد: ما دارای دو دشمن درونی و بیرونی هستیم و جوانان دوران دفاع مقدس قبل از شهادت دشمن درونی خود را شکست دادند و سپس دشمن بیرونی را ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه ماندن در بالای قله مهم است و شهید جهاد خود را انجام داد و ما تا زمانی که زنده هستیم در حال آزمایش هستیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر پیام مهمی را ارائه کردند که توصیه‌های جامع و ارزشمندی داشته‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: در گذشته درس وصیت‌نامه امام در دانشگاه‌ها به‌صورت داوطلبانه بود اما بعید می‌دانم در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری درسی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

تربیت نخبگان براساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری صورت گیرد

سردار سلیمانی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه ما که بزرگان بسیاری در آن بودند و پایه تدریس باید فکر و آرمان امام باشد اما این غایب است و فرمایشات مقام معظم رهبری هم در آن به خوبی پرداخته نشده است، گفت: باید در تربیت نخبگان علمی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه شود.

نظرات بینندگان