arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷

FATF «تعلیق ایران از لیست سیاه» را تا ماه ژوئن (تیر ۹۸) تمدید کرد

گروه ویژه اقدام مالی این هفته ضمن استقبال از پیشرفت به عمل آمده در زمینه اقدامات ایران، در جلسه خود تصمیم به ادامه تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران گرفت. گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد که انتظار دارد که ایران اصلاحات مربوط به CFT و پالرمو را تکمیل و اجرا کند. مهلت ایران تا ماه ژوئن تمدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

FATF «تعلیق ایران از لیست سیاه» را تمدید کرد

اف‌ای‌تی‌اف تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تا ژوئن ۲۰۱۹ تمدید کرد.

به گزارش «انتخاب»، گروه ویژه اقدام مالی این هفته ضمن استقبال از پیشرفت به عمل آمده در زمینه اقدامات ایران، در جلسه خود تصمیم به ادامه تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران گرفت.

گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد که انتظار دارد که ایران اصلاحات مربوط به CFT و پالرمو را تکمیل و اجرا کند.

▫️گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم (FATF)، امروز جمعه، سوم اسفند اعلام کرد که به ایران تا ماه ژوئن برای برآورده کردن انتظاراتش مهلت می‌دهد.

نشست اخیر اف‌ای تی اف از ۱۷ فوریه تا ۲۲ فوریه (۲۸ بهمن تا ۳ اسفند)، با حضور بیش از ۸۰۰ مقام به نمایندگی از ۲۰۵ حوزه قضایی، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل متحد، بانک جهانی و دیگر سازمان‌ها برگزار شد.

'اف‌ای تی اف' در مورد مبارزه با پولشویی ۴۰ توصیه و در مورد تأمین مالی تروریسم ۹ توصیه دارد که بر اساس آن‌ها کشور‌های مختلف را بررسی و رده بندی می‌کند. توصیه‌های این نهاد می‌تواند از طریق وضع قوانین داخلی توسط کشورها، به اجرا در بیاید و زمینه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم را کاهش دهد.

گروه ویژه اقدام مالی، در گزارش‌های سالانه اش، یک لیست سیاه از کشور‌هایی که با معیار این نهاد، پرخطرترین کشور‌ها برای سرمایه گذاری هستند قرار داده است. در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار، نام ایران در لیست سیاه این سازمان وارد شد.

گروه ویژه اقدام مالی، ایران را برای رفع مشکلات، از فهرست کشور‌هایی که توصیه می‌شود در رابطه با آن‌ها اقدامات احتیاطی مضاعف انجام شود، معلق کرده است.

نظرات بینندگان