arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷

حماس: مسجدالاقصی خط قرمز امت اسلامی است / اسرائیل نمی‌تواند آن را اشغال کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه همزمان با تظاهرات صدها فلسطینی در شهر قدس اعلام کرد: مسجدالاقصی خط قرمز امت اسلامی است. حماس افزوده است: مردم ما امروز با حرکت به سوی قدس و دفاع از مسجدالاقصی با وجود همه موانعی که اشغالگران به وجود آوردند، رویداد بزرگی را رقم زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه همزمان با تظاهرات صدها فلسطینی در شهر قدس اعلام کرد: مسجدالاقصی خط قرمز امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، در بیانیه حماس آمده است: رژیم صهیونیستی نمی تواند برنامه هایش را با تغییر واقعیت و اشغال این مسجد تغییر بدهد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مردم ما امروز با حرکت به سوی قدس و دفاع از مسجدالاقصی با وجود همه موانعی که اشغالگران به وجود آوردند، رویداد بزرگی را رقم زدند.
حماس همچنین از ملت های عربی و مسلمان خواست تا در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بایستند و از قدس در مقابله با دشمن اسرائیلی حمایت کنند.
گروه های ملی و اسلامی فلسطین روز جمعه به نشانه محکومیت تجاوز اشغالگران صهیونیست در باب الرحمه (از دروازه های مسجدالاقصی) تظاهرات برگزار کردند.
در این تظاهرات که شماری از چهره های مذهبی و مراجع دینی حضور داشتند علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات آن ها علیه مسجدالاقصی شعار سردادند.
صدها فلسطینی با حرکت به سمت مسجدالاقصی در شهر قدس دروازه ورودی «باب الرحمه» این مسجد را پس از 16 سال باز کردند و در همان مکان نماز خواندند.
ورودی باب الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی واقع شده و پلیس رژیم صهیونیستی در سال 2003 و پس از انتفاضه دوم مردم فلسطین به بهانه های امنیتی بست.

نظرات بینندگان