arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷

سعودی‌ها در تعقیب دو خواهر در هنگ کنگ

رسانه‌های شرق آسیا گزارش کرده اند که دیپلمات‌های عربستانی در جستجوی دو خواهری هستند که از دست آل سعود گریخته و در مسیر سفر به استرالیا وارد فرودگاه هنگ کنگ شده اند. موضوع این دو خواهر داستانی است که از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شد زمانی که آن‌ها از تعطیلات در سریلانکا به هنگ کنگ پناه بردند تا به گفته وایلدر بتوانند به کشور ثالث امن بروند و برای همین به دنبال ورود به استرالیا بوده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های شرق آسیا گزارش کرده اند که دیپلمات‌های عربستانی در جستجوی دو خواهری هستند که از دست آل سعود گریخته و در مسیر سفر به استرالیا وارد فرودگاه هنگ کنگ شده اند.

به گزارش ایرنا تارنمای تایمز آسیا روز جمعه گزارش کرد، مدتی است که مساله فرار زنان عربستانی از این کشور برای زندگی در مکانی بدور از تنش‌های سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و هر روز اخباری از گوشه و کنار در این باره منتشر می‌شود.
انتشار این خبر در شرایطی صورت می‌گیرد که 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان به چین سفر کرده است غرب از هر دو کشور انتقاد کرده است که هیچ علاقه‌ای به رایزنی و مذاکره درباره مسایل مرتبط به حقوق بشر انجام نمی‌دهند و از ناقضان حقوق بشر دنیا محسوب می‌شوند.
مایکل وایلدر وکیل این دو خواهر می‌گوید که این‌ها زنانی جوان، باهوش و با درایت هستند که همیشه در هراس زندگی کرده اند و به صورت قانونی وارد هنگ کنگ شده اند و به دنبال آینده‌ای بهتر برای خود هستند.
البته موضوع این دو خواهر داستانی است که از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شد زمانی که آن‌ها از تعطیلات در سریلانکا به هنگ کنگ پناه بردند تا به گفته وایلدر بتوانند به کشور ثالث امن بروند و برای همین به دنبال ورود به استرالیا بوده اند.
وکیل آن‌ها می‌گوید که دیپلمات‌های عربستانی همچنان در جستجوی این دو خواهر ۱۸ و ۲۰ ساله بوده اند، اما آن‌ها به هر شکل موفق به ورود به هنگ کنگ شده اند.
دختران عربستانی بر اساس گفته وکیل آن‌ها می‌خواسته اند پس از پنج ماه اقامت در هنگ کنگ به هر شکل به استرالیا بروند، اما بلیت پرواز آن‌ها لغو شده و آن‌ها را تحت فشار گذاشته اند تا با یک پرواز به ریاض برگردند.
آن‌ها می‌گویند که به دنبال امنیت هستند و وکیلشان مدعی شده که کنسول و معاون کنسولی عربستان در فرودگاه هنگ کنگ در تعقیب آن‌ها بوده اند ادعایی که این رسانه می‌گوید کنسولگری عربستان در هنگ کنگ حاضر به موضع گیری درباره آن نشده است.

نظرات بینندگان