arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

برخورد قاطع با مختل کنندگان امنیت اجتماعی

برخورد قوه قضائیه با جرایم خشن و مختل کننده امنیت اجتماعی بدون اغماض است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم معارفه مدیر کل جدیـد دادگستری استان اردبیل افـزود : سیاست و روش دستگاه قضا بر این است تا جرایم به ویژه جرایمی که در امنیت اجتماعی ایجـاد اختلال می کند ، نظـم عمومی را بر هم می زنند و در دل مردم هراس ایجاد می کند در اسرع وقت در مراحل داد رسی قرار گیرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قوه قضاییه است و البته موضوع پیشگیری از وقوع جرم وناهنجاری های اجتماعی بدون استثنا وظیفه همه دستگاه ها می باشد.

 وی گفت : بـاید تمـام تصمیم گیری هـا در حوزه مسایل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و نیز قوانین مجلس شورای اسلامی بـا این نگـاه بـاشد که به کاهش ناهنجاری های اجتماعی ، جرم و جنایت منجر شود .

معاون اول قوه قضائیه افزود: بدون تردید گسترش اخلاق اسلامی درجامعه از راه های مهم برای پیشگیری از وقوع جرم است و نهادهای فرهنگی مانند رسانه ها ، نشریات ، آمـوزش عـالی و آمـوزش و پرورش می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: حضور به موقع نیروهای انتظامی و پلیس در قسمت های گوناگون نیز در این زمینه عامل موثری برای پیشگیری از وقـوع جرم است ولی اگـر جرمی به وقوع پیوست بنای دستگاه قضا رسیدگی سریع و دقیق به آن است .
 

نظرات بینندگان