arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

روسیه: واشنگتن مانع از خروج آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان می‌شود

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ایالات متحده از خروج آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان از طریق گذرگاه انسانی به منطقه التنف که برای این هدف باز شده است، ممانعت به عمل می‌آورد.آمریکا با این اقدام قوانین بین‌المللی انسانی را نقض می‌کند، اکثر ساکنان این اردوگاه خواهان خروج و بازگشت به محل زندگی خود که از کنترل تروریسم خارج شده‌ است، هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، ایالات متحده از خروج آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان از طریق گذرگاه انسانی به منطقه التنف که برای این هدف باز شده است، ممانعت به عمل می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، آمریکا با این اقدام قوانین بین‌المللی انسانی را نقض می‌کند، اکثر ساکنان این اردوگاه خواهان خروج و بازگشت به محل زندگی خود که از کنترل تروریسم خارج شده‌ است، هستند.

روز سه شنبه با هدف خارج کردن آوارگان از الرکبان در منطقه التنف که توسط نیروهای اشغال‌گر آمریکایی و مزدوران تروریست آن محاصره شده است، دو گذرگاه انسانی در دو شهرک جلیب و جبل الغراب اطراف این منطقه با همکاری و هماهنگی میان دو هیئت هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری باز شدند.

پیشتر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، آوارگان حاضر در الرکبان تاکید کردند که به اجبار توسط نیروهای مسلح تحت حمایت آمریکا در این اردوگاه بازداشت شده‌اند.

وی از آمریکا و افراد مسلح تحت حمایت واشنگتن در التنف خواست، دست از این بازداشت اجباری غیرنظامیان دست کم زنان و کودکان بردارند. نیروهای اشغال‌گر آمریکا نزدیک الرکبان مستقر هستند و از رسیدن کمک‌ها ممانعت کرده و از جوانان از طریق به خدمت گرفتن آنها در میان گروه‌های مسلح به منظور اجرای برنامه‌های متجاوزانه خود در منطقه سوء استفاده می‌کنند.

با ارائه تسهیلاتی از سوی دولت سوریه و با همکاری با مرکز هماهنگی روسیه، سازمان هلال احمر سوریه ششم ماه فوریه ۱۳۳ کامیون حامل کمک‌های انسانی به ده‌ها هزار آواره سوریه در الرکبان رساند.

زاخارووا خواهان این شد که به ادعاهای مسئولان ایالات متحده پیرامون خروج نیروهایش از سوریه اطمینان نشود. وی در نشست خبری گفت، ‌اعتماد به این ادعاها از هر منبعی که باشد، بی‌فایده است، زیرا ادعاهایی است که روز بعد از سوی گروه‌های سیاسی دیگری اجرایی خواهد شد. مقامات آمریکایی همچنان تصویر واقعی از راهبرد خود در منطقه ندارند و تاکنون دیدگاه شفافی برای این راهبرد با معیارهای زمانی و کیفی، اهداف و ماموریت‌ها ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد، حضور نیروهای آمریکا در سوریه غیرقانونی بوده و خروج آنها یک اقدام مثبت در راستای اجرای قوانین بین‌المللی خواهد بود.

زاخارووا درباره وضعیت ونزوئلا هم گفت، شرکت‌های وابسته به آمریکا و همپیمانان آن در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مساله خرید سلاح و مهمات از یکی از کشورهای شرق اروپا برای انتقال آن به مخالفان دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بررسی می‌کنند و واشنگتن برای تحویل این سلاح‌ها به مخالفان در اوایل ماه مارس و شریک کردن شرکت اوکراینی "آنتونوف" در آن برنامه‌ریزی می‌کند.

نظرات بینندگان