arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

تبعیض جنسیتی در گوگل ادامه دارد / شکایت زنان از کار یکسان و حقوق نابرابر در بخش مهندسی نرم افزار

نتایج یک پژوهش داخلی جدید در گوگل نشان داد این شرکت همچنان با معضل تبعیض جنسیتی رو به رو است. بر اساس این مشکل زنان برای مشاغل مشابه با مردان حقوقی بسیار پایین تر دریافت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش داخلی جدید در گوگل نشان داد این شرکت همچنان با معضل تبعیض جنسیتی رو به رو است. بر اساس این مشکل زنان برای مشاغل مشابه با مردان حقوقی بسیار پایین تر دریافت می کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد گوگل هنوز موفق نشده با مشکلی که از سال گذشته با آن مواجه است کنار بیاید. بر اساس پژوهش جدید، زنان و مردانی که در شغل مهندسی نرم افزار در گوگل مشغول به کارند، با وجود مشاغل و مسئولیت های یکسان، حقوقی نابرابر دریافت می کنند.

گوگل تنظیمات در بخش مهندسی نرم افزار را به شیوه ای انجام داده است که  بین 10،677کارمند در مجموع حدود 9.7  میلیون دلار درامد وجود داشته باشد،  اگر چه مشخص نیست که چه میزان از این پول به مردان اهدا شده است.

گوگل با اتهامات متعدد درباره پرداخت تبعیض آمیز علیه زنان مواجه است. این شرکت اعلام کرد که بررسی جامعی برای یافتن سایر عواملی که می تواند بر تبعیض دستمزد تاثیر بگذارد، انجام می دهد. اما پژوهش ها نشان می دهد این شرکت هنوز هم در تبعیض گذاری بینن زنان و مردان ثابت قدم است.

در سال 2017، گوگل اعلام کرد که جبران خسارتی جدی برای 228 کارمند که کمترین دستمزدها را دریافت کرده اند ایجاد می کند و این یعنی، مجموعا 270 هزار دلار هزینه پرداخت می کند. اما پژوهش های جدید نشان می دهد حداقل نیمی از پرداخت ها به مردان و به دور از عدالت انجام شده است.

 گوگل هر گروه کاری را با حداقل 30 کارمند و حداقل 5 نفر در هر گروه جمعیتی تجزیه و تحلیل کرد. بنابراین، تجزیه و تحلیل مذکور، حدود 91 درصد از کارمندان گوگل را شامل می شود.

یافته های گوگل پس از آن  مطرح می شود که  این شرکت از سال گذشته مجبور است با مسائلی در مورد عدالت جنسیتی در محل کار مبارزه کند. هزاران کارمند گوگل در سراسر جهان پس از گزارش نیویورک تایمز در سال گذشته  در مورد آزارهای جنسی کارمندان زن و حواشی آن تظاهرات کردند.

 

 

نظرات بینندگان