arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

روزنامه اسرائیلی: «بن‌سلمان» از یک ترور جان سالم به در برد / دستور بازداشت برادر بندر بن سلمان صادر شد / برای این ترور پاداش ۱۰ میلیون ریال سعودی در نظر گرفته شده بود

یک رسانه اسرائیل از نجات ولیعهد سعودی از یک سوء‌ قصد خبر داده است. آساف گیبور کارشناس اسرائیلی در روزنامه عبری مکور ریشون نوشت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در معرض تلاش برای ترور قرار گرفت، اما از آن نجات یافت و بر اساس گزارش‌های مختلف، دستور بازداشت برادر بندر بن سلمان در پی دست داشتن در این حادثه صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه رژیم صهیونیستی از نجات ولیعهد سعودی از یک سوء‌ قصد خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، آساف گیبور کارشناس صهیونیست در روزنامه عبری مکور ریشون نوشت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در معرض تلاش برای ترور قرار گرفت، اما از آن نجات یافت و بر اساس گزارش‌های مختلف، دستور بازداشت برادر بندر بن سلمان در پی دست داشتن در این حادثه صادر شد.

وی افزود ترتیبی اتخاذ شده بود تا برای ترور بن سلمان از یکی از افسران گارد پادشاهی کمک گرفته شود که بندر به وی وعده داده بود در صورتی که در اجرای ماموریت خود (ترور بن سلمان) موفق شود، به وی پاداش 10 میلیون ریال سعودی خواهد داد.

این کارشناس صهیونیست افزود معنای این تحرکات این است که ما در برابر جنگ قبیله‌ای جدید در عربستان قرار داریم که این وضع بن سلمان را وادار کرد تا تعداد محافظان خود را افزایش داده و یگان امنیتی ویژه‌ای را مامور حفظ امنیت و جان خود کند به طوری که افسر یاد شده در کاخ بن سلمان بازداشت شده است.

وی افزود بن سلمان یک یگان امنیتی با عنوان یگان واکنش سریع تشکیل داده که از نیروهای امنیتی جدیدی که با دقت و وسواس فراوان انتخاب کرده، و تحت آموزش‌های فشرده قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است و هدف اساسی از تشکیل این یگان، حمایت امنیتی از ولیعهد سعودی است، این یگان برای دور کردن هرگونه خطری که بن سلمان را در داخل و خارج تهدید می‌کند، فعالیت می‌کند، این باور وجود دارد که بن سلمان در معرض تهدیدهایی حتی از سوی دایره بسته خانوادگی وی قرار دارد و ممکن است خطر از سوی افسران و محافظان همراهش هم، او را تهدید کند.

این کارشناس صهیونیست اظهار داشت این گزارش‌های مطبوعاتی و توئیت‌های منتشر شده در شبکه‌های ارتباط اجتماعی مورد تایید رسمی سعودی قرار نگرفته اما به گزارش‌های مطبوعاتی خارجی درباره اختلافات جدیدی اضافه می شود که میان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد و فرزند وی رخ داده است به طوری که ملک سلمان نارضایتی خود را از اقدامات اخیر فرزندش ابراز کرده است.

گیپور افزود انتظار می‌رفت که بن سلمان ریاست هیئت کشورش را در نشست اخیر سران عرب و اروپا در شرم الشیخ برعهده بگیرد، ولی آخرین روزهای پیش از برگزاری این نشست بود که ملک سلمان 83 ساله تصمیم گرفت شخصا در این نشست شرکت کند.

این کارشناس صهیونیست تاکید کرد در خلال سفر پادشاه به مصر، پیام‌هایی از طرف‌های نزدیک به ولیعهد دریافت کرد که به وجود گام‌های اجرایی علیه وی اشاره می کرد که این وضع، پادشاه را وادار کرد تا گام فوری برای تغییر تیم محافظان شخصی خود اتخاذ کند به طوری که 30 نفر از مردان مورد اعتماد پادشاه به مصر اعزام شدند تا وی را در آنجا همراهی کنند، همچنانکه گارد مصری مامور محافظت از ملک سلمان هم تغییر پیدا کردند از ترس اینکه ولیعهد ممکن است آنها را به ماموریت‌های خصمانه دستور داده باشد.

وی اشاره کرد ولیعهد سعودی در مراسم استقبال از پدرش در هنگام بازگشت از مصر حضور نداشت، ولی شاهزاده از غیبت پدرش در پادشاهی عربستان برای انجام انتصابات جدید در داخل کاخ پادشاهی سوء‌ استفاده کرد از جمله خالد بن سلمان برادرش(سفیر عربستان در آمریکا) را به عنوان معاون وزیر دفاع که خودش است و شاهزاده ریما بنت بندر بن سلمان را هم به عنوان سفیر عربستان در آمریکا منصوب کرد، با وجودی که این انتصابات از مدت‌ها پیش مطرح بود، ولی بدون صدور فرمان پادشاهی مطابق معمول صورت گرفت و پادشاه سعودی هم از طریق رسانه ها در جریان آن قرار گرفت.

نظرات بینندگان