arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

رهبر حزب کارگر انگلیس: نمایندگان باید توافق برگزیت را رد کنند

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: نمایندگان پارلمان باید توافق برگزیت ترزا می نخست وزیر را در رای گیری روز سه شنبه رد کنند. ترزا می گفته است که در گفت‌وگو با رهبران اتحادیه اروپا به توافقی رسیده که نگرانی اصلی قانون‌گذاران انگلیسی برای حمایت از توافق برگزیت را برطرف می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر حزب کارگر انگلیس از نمایندگان پارلمان خواسته است تا توافق برگزیت نخست وزیر این کشور را رد کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: نمایندگان پارلمان باید توافق برگزیت ترزا می نخست وزیر را در رای گیری روز سه شنبه رد کنند.

ترزا می گفته است که در گفت‌وگو با رهبران اتحادیه اروپا به توافقی رسیده که نگرانی اصلی قانون‌گذاران انگلیسی برای حمایت از توافق برگزیت را برطرف می‌کند.

وی که برای دیدار با مقام‌های اروپایی به استراسبورگ سفر کرده با صدور بیانیه‌ای گفت: نوامبر گذشته پس از دو سال مذاکرات طاقت‌فرسا با اتحادیه اروپا به توافقی دست‌یافتم که معتقدم به تصمیم مردم برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد.

می توضیح داد که وجود یک سازوکار ضمانتی درباره ایرلند شمالی اقدامی کاملاً درست بوده اما نباید به یک فرآیند دائمی تبدیل شود.

وی اذعان داشت که توافق قبلی به‌روشنی این مساله را مورد اشاره قرار نمی‌داد و به‌این‌ترتیب ضروری بود که تغییرات الزام‌آوری در این زمینه صورت گیرد.

کوربین افزود: مذاکرات نخست وزیر با شکست روبرو شده است. توافق اخیر با کمیسیون اروپا شامل هیچ رویکردی برای اعمال تغییراتی که ترزا می به پارلمان قول داده بود، نمی شود.

نظرات بینندگان