arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

عراقچی: استقبال رسمی در روز روشن از روحانی، عظمت ایران را نشان داد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: سفر روحانی در شرایطی با استقبال رسمی مسئولان عراقی انجام شد که در مقابل رئیس جمهوری آمریکا مدتی پیش به صورت شبانه به عراق سفر کرد و در پایگاه نظامی آمریکایی ها و بدون استقبال پیاده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: روحانی رئیس جمهوری کشورمان در روز روشن و با استقبال رسمی به عراق سفر کرد که این موضوع نشان دهنده قدرت و عظمت ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا؛ سیدعباس عراقچی روز سه شنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهدای وزارت امور خارجه در سرپل ذهاب، افزود: سفر روحانی در شرایطی با استقبال رسمی مسئولان عراقی انجام شد که در مقابل رئیس جمهوری آمریکا مدتی پیش به صورت شبانه به عراق سفر کرد و در پایگاه نظامی آمریکایی ها و بدون استقبال پیاده شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: عراق یکی از کشورهای همسایه ماست که شراکت بسیار نزدیکی باهم داریم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: مذاکرات مهمی امروز با حضور رئیس جمهوری در عراق در حال انجام است و استان کرمانشاه نیز به به دلیل همسایه بودن با عراق دارای اهمیت بسیاری است.

عراقچی همچنین اظهار داشت: ویزای رایگان عراق خبر خوبی برای زوار ایرانی در سفر به عتبات عالیات است که روز گذشته با حضور روسای جمهوری ایران و عراق توافق شد.

او یادآوری کرد که ارتباطات ‌استان های مرزی با کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود، شهرستان سرپل ذهاب را نوک پیکان مقابله با دشمنان بعثی دانست و گفت: این شهرستان بیش از ۸۵۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

عراقچی با بیان اینکه برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه زحمات بسیاری کشیده شده که قابل تقدیر است، افزود: سرپل ذهاب امروز یک شهر زنده و پویا است.

او گفت: حجم کاری که دولت و سایر نهادها در سرپل ذهاب انجام داده اند قابل تصور نیست و این زحمات باید گفته شود.

وی به افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهدای وزارت امور خارجه در سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: این حرکت خیرخواهانه وزارتخانه کاملا مردمی و بدون ریالی هزینه از اعتبارات دولتی می باشد.

او توضیح داد که وزارت امور خارجه بیش از ۴۰ شهید را در طول عمر انقلاب اسلامی تقدیم نظام کرده است.

برای بهره برداری از این مدرسه دبیرستان ۹ کلاسه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می کنند.

نظرات بینندگان