arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

جهانگیری: سفر رییس جمهوری به عراق اوج عزت ایران اسلامی است

معاون اول رییس جمهوری گفت: سفر رییس جمهوری به کشور عراق اوج عزت ایران اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری:سفر رییس جمهوری به عراق اوج عزت ایران اسلامی استاسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی شهدا که در تالار اندیشه هنرمندان بزگرار شد، افزود: از هفته ها قبل اعلام شد که رییس جمهوری به عراق می رود. آن استقبال رسمی مقامات عراقی و آن استقبال محلی و طوایف مختلف عراقی و بازدید و ملاقات با مراجع برزگ تقلید و آن استقبال در عتبات شریفه نشان از محبوبیت ایرانی ها در دل ملت عراق دارد.
جهانگیری اظهار داشت: چگونه می شود با وجود این که ما هشت سال با عراق در جنگ بوده ایم، محبوبیت ایجاد شود و این گونه رییس جمهوری مورد استقبال قرار بگیرد.
جهانگیری اضافه کرد: آمریکایی ها اعلام کردند که بیش از 7 هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه ما هزینه کردند. بعد از یک مدت نتیجه هزینه های آنها این شد که رییس جمهوری آمریکا خواست به کشور عراق که پایگاه نظامی دارد سفر کند در شب سال میلادی به سربازان خود سر بزند که جزو رسومات آنها است، نحوه ورود و ماندن او در عراق یک موضوع عبرت آمیز نه تنها برای آمریکایی ها بلکه برای همه دنیا است. 
وی گفت: بعد از سالها جنگ و هزینه کردن 7 هزاری میلیارد دلار مجبور است که مخفیانه به این کشور سفر کند و لحظه ای که به این کشور سفر می کند حتی مقام های کاخ سفید یک نفر اطلاع نداشته باشد که رییس جمهوری آمریکا به کجا می خواهد برود و وقتی می خواهد وارد عراق شود، حتی یکی از مقامات این کشور خبر نداشته باشد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: به تعبیر خود ترامپ چراغ های داخل هواپیما را خاموش کردند که گفتیم چرا این کار را می کنید مگر چه اتفاقی افتاده است که گفتند نباید اینجا متوجه شوند که در این زمان هواپیمایی فرود آمده است. در خاموشی می روند و این نتیجه هزینه کردن 7 هزار میلیارد دلار و نتیجه نابود کردن منابع کشورهایی مثل عراق و افغانستان و کشورهای دیگر این منطقه است.
وی یادآور شد: در مقابل مقامات ایرانی به همین کشورها سفر کردند که اوج عزت ایران را به دنیا نمایش گذاشت. ایران که خرجی نکرد ، ایران که با عراقی ها 8 سال جنگیده است. چه اتفاقی افتاده که یک ملتی و یک حکومتی و نظامی در قلب مردم و مسوولین یک کشوری قرار می گیرد و در مقابل حکومتی و نظامی مانند آمریکا این طور مورد نفرت قرار می گیرد. 
جهانگیری گفت: معنای آن این است که جمهوری اسلامی با تدبیری که امام بزرگوار و با فرماندهی که فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب در این سالها کردند، روشی انتخاب کردند که بر قلب های ملت ها حاکم شوند. 
معاون اول رییس جمهوری افزود: آنجایی که ملت های مسلمان در صحنه قرار گرفتند و درخواست کمک کردند ما بدون چشم داشتی نه تنها با امکانات مالی بلکه با جان فرزندان مان به کمک آنها شتافتیم. عملا صدور، معنویت ، اخلاص انقلاب و شهدا یعنی این حرکت ها. چه تاریخی می شود برای ایران مثل این تاریخ رقم زد که شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای ما که در جاهای دیگر به شهادت رسیدند، چنین عظمتی برای ایران ثبت کردند.
وی تاکید کرد: باید در تاریخ ایران قدردان این شهدا و قدردان این ملت و این فرماندهان عزیزی بود که چنین افتخاراتی برای این ملت ثبت کردند.
جهانگیری در ادامه به اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: وقتی که شنیدم رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی نشان ذوالفقار به عنوان اولین نشان و بالاترین نشان در جمهوری اسلامی دادند، از عمق دلم خدا را شکر کردم و سپاس گفتم که یک فرمانده عزیز و شجاعی که جانش را کف دست گرفته است چه در آن دورانی که در جنگ بود ما از آن زمان در کرمان با او آشنا هستیم و چه تا کنون که اینگونه درخشید. 
معاون اول رییس جمهوری در ادامه به سفر خود به سوریه در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: برخی فکر می کنند که الان دمشق بهم ریخته است، اما اوضاع آنجا مرتب است و زندگی در آنجا جریان دارد. 
وی در ادامه به سفر بشار اسد به تهران اشاره کرد و گفت: واقعا خداوند عنایت کرده است که خون شهدای عزیز چنین نتیجه ای بزرگی را برای ایران و اسلام و انقلاب در این تاریخ به ثبت رسانده است. قدر خودتان و قدر شهدای عزیز را بدانید که خداوند از میان گل هایی که داشتیم گل هایی را انتخاب کرد که امروز و در آینده این کشور ماندگار هستند. 
جهانگیری در ادامه ضمن تشکر از رییس بنیاد شهید و ایثارگران که بنیانگذار کنگره بزرگداشت شهدا است که باعث شده راه شهدا و فرهنگ شهدا و ایثارگران زنده نگه داشته شود، گفت: ما باید از شهدا و ایثارگرانمان ممنون باشیم که آنچه که امروز به نام ایران و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در داخل کشور و خارج کشور داریم چیزی جز نتیجه ایثارگری این عزیزان نیست.
وی یادآور شد: این کنگره به نام شهدای امنیت نام گذاری شده است، شهدایی که در واقع در دستگاه های امنیتی کشور، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ، سپاه پاسداران سرفراز ، نیروی انتظامی و همه بخش هایی که مسوولیت های امنیتی دارند که کار بسیار دشواری است و گمنام زندگی کردند و جان خود را در این مسیر تقدیم انقلاب کردند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: ما نسبت به شکر نعمت های خدا گاهی اوقات غفلت می کنیم که چه نعمت های بزرگی داریم و قدر نمی دانیم، مگر آن که آن نعمت ها دچار آسیب شود. از جمله آن نعمت های بزرگی که ما وقتی داریم شاید آنقدر به آن توجه نداریم، نعمت سلامت و امنیت است.
وی افزود: جامعه ای که از نعمت سلامت و امنیت محروم باشد، این جامعه ، جامعه رو به پیشرفت و توسعه نیست. این جامعه ای نیست که بتواند همه مشکلات خود را حل کند. پیش نیاز هر اقدام سیاسی، اجتماعی، اقتصادی درهر کشوری امنیت است. اگر امنیت برقرار بود می توانیم بگوییم که ما بدنبال آزادی هستیم. ما بدنبال عدالت و توسعه هستیم. بدون امنیت سخن گفتن درباره هر گونه از مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی توهم است.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته از دوران های بسیار سخت و دشوار عبور کرده است، گفت: جنگ بزرگی پشت سر گذاشته است، آن هم زمانی که هنوز این نظام یک نهال تازه کاشته شده ای بوده است. با طوفان جنگی که یک طرف آن همه قدرت های بزرگ و طرف دیگر آن تنها ایران اسلامی بوده است.
معاون اول رییس جمهوری افزود: امروز که بعد از گذشت سالیان وقتی که به جنگ نگاه می کنیم آن چیزی که سبب شد ما از جنگ سرفراز بیرون بیاییم روحیه و فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران بود. جمهوری اسلامی در این دوران چهل سال از ترور و اقدامات خشونت آمیز بسیار بزرگی عبور کرد.
جهانگیری ادامه داد: در اوایل انقلاب بود که کمتر از 2 تا 3 ماه رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس دیوان عالی کشور و ده ها نماینده مجلس و وزیر تا انسان های عادی، اعضای نهادهای انقلابی تا مردم کوچه و خیابان گرفتار در انفجارهای مختلف گرفتار گروه های تروریستی و شهید شدند، اما جمهوری اسلامی توانست با ایستادگی نیروهای امنیتی خود به فضل الهی این دوران سخت را به خوبی پشت سر بگذارد.
وی با بیان این که اگر به دو دهه اخیر نگاه کنیم در اطراف کشور ما اتفاقاتی افتاد که هرکدام قادر بود یک کشور قوی را از پای درآورد، گفت: جنگی در افغانستان شروع شد، آمریکایی ها به همراه ناتو به افغانستان لشگرکشی کردند، درگیری هایی که در پاکستان هست، جنگ اول و دوم خلیج فارس، همه اینها در اطراف مرزهای ایران بود که نهایتا اقدامی که آمریکایی ها و برخی کشورهای منطقه با تاسیس داعش و القاعد و گروه های تروریستی که انجام دادند. اتفاقاتی که در 8 سال گذشته در سوریه افتاد که هرکدام از اینها می توانست منطقه خاورمیانه را به یکی از کانون های ناامن دنیا تبدیل کند که متاسفانه در برخی از کشورهای اطراف ما این اتفاق افتاد.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: از وسط این آتش آن کشوری که سر سلامت برد و نه تنها مسایل خود را به عنوان یک کانون با ثبات و امن در منطقه حل کرد، بلکه به کشورهای دیگر منطقه کمک کرد جمهوری اسلامی ایران بود.
وی در پایان تاکید کرد: البته بدخواهان این نظام دست از شیطنت بر نمی دارند و به همین دلیل شهدای عزیزی را در مرزها تقدیم کردیم البته ممکن است در این مسیر باز هم شهدایی تقدیم کنیم، اما آنچه مهم است نیروهای مسلح کشورمان با تلاشی که انجام می دهند حتما امنیت این کشور را که بزرگترین دستاورد نظام و کشور است، حفاظت کامل خواهند کرد

نظرات بینندگان