arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

دستگیری هکر عاشق پیشه

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری پسری که با ارسال یک بدافزار اقدام به هک کردن رایانه یک زن و دسترسی به اطلاعات شخصی‌اش کرده بود، خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری پسری که با ارسال یک بدافزار اقدام به هک کردن رایانه یک زن و دسترسی به اطلاعات شخصی‌اش کرده بود، خبرداد.

سرهنگ تورج کاظمی با اعلام این خبر گفت: چندی قبل زنی ۳۴ ساله با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای گرفتار شدن در دام اخاذی یک دوست اینترنتی خبر داد و در اظهاراتش عنوان کرد که چندی قبل با مرد جوانی در فضای مجازی آشنا شدم و در این مدت ارتباط دوستانه‌ای با هم داشتم و چت می‌کردیم و چند عکس نیز برای هم ارسال کردیم تا اینکه چند ماه قبل یک نرم‌افزار کاربردی برای من ارسال کرد و گفت که این نرم افزار خدمات متنوع و زیادی دارد.

 

رییس پلیس فتا تهران گفت: زن جوان در ادامه عنوان کرد بعد از نصب این نرم افزار در سیستم رایانه‌ام، چند عکس شخصی‌ام از سوی مرد جوان به دستم رسید که تازه فهمیدم این نرم افزار برای هک کردن سیستم کامپیوتر من ارسال شده است.

 

کاظمی گفت: ماموران پلیس فتا درتحقیقات از زن جوان پی بردند که مرد غریبه که به همه تصاویر و فیلم‌های شخصی زن جوان دسترسی پیدا کرده بود بارها با تهدید به انتشار تصاویر شخصی زن جوان اقدام به اخاذی کرده است و با توجه به اینکه این اخاذی‌ها ادامه داشته ، زن جوان برای پایان دادن به این تهدیدها از پلیس درخواست کمک می‌کند.

 

رییس پلیس فتا گفت: کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت پرونده، تحقیقات فنی و اطلاعاتی خود را آغاز کردند و خیلی زود مرد جوان که در شهرکرج زندگی می‌کرد را شناسایی کردند. ماموران در عملیاتی غافلگیرانه "علی" را در کرج دستگیر کردند و در بازرسی از رایانه وی تصاویر و فیلم‌های شخصی زن جوان به دست آمد.

 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: متهم پس از دستگیری با توجه به مدارک و شواهد پلیسی عنوان کرد برای اخاذی از زن جوان در فضای مجازی ابتدا با رابطه دوستانه و سالم ایجاد اعتماد کردم و سپس با ارسال برنامه بدافزاری توانستم سیستم رایانه زن جوان را هک کنم و با دسترسی به اطلاعات شخصی و تصاویر خانوادگی و شخصی اش شروع به اخاذی از وی کردم.

 

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه گفت: نتیجه اعتماد بی جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتی برای آنها می‌شود اما افرادی که پا را از قانون فراتر گذاشته و به دنبال منافع شخصی و غیر اصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند قطعا با برخورد پلیس و دستگاه قانون گذار مواجه می‌شوند.

 

وی افزود: لذا پرونده پس از بررسی پلیس و جمع آوری ادله لازم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان