arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: از تاریخ اسلام تاکنون قطعه‌ای از کره زمین نداشتیم که نظام اسلامی در آن جا ایجاد شده باشد / به لطف خدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری این مهم محقق شده

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران بالاخص شهدای مدافع حرم در اولویت باشد،گفت:دعوت به تقوا و ارزش های انقلاب در اولویت تریبون های نمازجمعه باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران بالاخص شهدای مدافع حرم در اولویت باشد،گفت:دعوت به تقوا و ارزش های انقلاب در اولویت تریبون های نمازجمعه باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان, حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی صبح امروز در آخرین شورای اداری و تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: در ابتدا تبریک عرض می کنم ایام شریفی را که در ماه رجب داریم ماه رجب ماه دعا, استغفار و ولایت و در رأس آن مبعث رسول گرامی اسلام است.

وی بیان کرد: خداوند خاب به پیامبر اکرم فرمودند اگر تو نبودی من هیچ چیز را خلق نمیکردم.بر این اساس جایگاه و شرافت ذاتی آن حضرت و موقعیت اجتماعی ایشان بسیار بالا بوده و کسی همانند ایشان نبوده است. ولادت امیرالمونین نیز در این ماه واقع شده است و وقتی ضربه شهادت بر ایشان وارد شد حضرت جبرئیل فریاد کشید.

محمدی گلپایگانی با اشاره به واقعه غدیر خم عنوان کرد: پیامبر اکرم دست امیرالمومنین را بالا برد و "من کنت مولا فهذا علی مولاه " را سر داد تعداد زیادی با حضرت بیعت کردند و یک نفر به خدمت پیامبر رسید و گفت به ما هر چه گفتی انجام دادیم ولی اینکه علی را بر سر ما مسلط کردی چه بود؟ ایا این دستور خدا بود یا از خود گفتی؟ که پیامبر فرمود دستور خداوند بوده و آن فرد باز هم قبول نکرد و گفت اگر چنین است خداوندا سنگی از آسمان بر سرم فرود آر که این اتفاق افتاد و او کشته شد.

وی با بیان اینکه خدا را شکر در کشوری زندگی می‌کنیم که خود را شیعه امیرالمومنین می‌دانیم ادامه داد: از تاریخ اسلام تاکنون قطعه‌ای از کره زمین نداشتیم که نظام اسلامی در آن جا ایجاد شده باشد که به لطف خدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری این مهم محقق شده است.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه قبل از انقلاب سفری به همدان داشتم و در محضر آقای آخوند حضور یافتم، تاریخ و عظمت همدان را متعالی و مدون دانست و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی این استان بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه همدان همیشه علمای بزرگ داشته و دارد اظهار کرد: 8 هزار شهید استان همدان افتخار بزرگ این خطه است که از بهترین فرزندان این خطه بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تکریم خانواده شهدا گفت: مقام معظم رهبری همیشه از خانواده شهدا سرکشی می‌کنند که باید این منش را همواره ادامه داد.

وی با بیان اینکه حضرت آقا تاکنون از 100 خانواده شهید ارمنی سرکشی کرده‌اند تصریح کرد: در خانواده شهدا با حضور مقام معظم رهبری تصاویر دیدنی ثبت می‌شود که زبان ناتوان در تشریح آن است.

به گزارش تسنیم در جلسه امروز شورای اداری استان؛ حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آیت الله شعبانی نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان و تقدیر از خدمات ارزشمند حضرت آیت اله محمدی توسط رئیس دفترمقام معظم رهبری قرائت شد .

نظرات بینندگان