arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

واکنش بهرام قاسمی به حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند: این اقدام غیرانسانی و نژادپرستانه بود / دولت نیوزیلند فارغ از هرگونه ملاحظه ای، با عاملان برخورد کند

«بهرام قاسمی» حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند را اقدامی غیرانسانی و کاملا سبعانه دانست و موکدا از دولت نیوزیلند خواست با شناسایی سریعتر عاملین این اقدام نژادپرستانه، با اجرای عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه ای، با آنان برخورد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از نمازگزاران شد محکوم کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند را اقدامی غیرانسانی و کاملا سبعانه دانست و موکدا از دولت نیوزیلند خواست با شناسایی سریعتر عاملین این اقدام نژادپرستانه، با اجرای عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه ای، با آنان برخورد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هر اقدام تروریستی در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگیزه ای صورت بگیرد باید از سوی تمامی کشورها محکوم شود و دولت ها اجازه ندهند جریان ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستیزانه امنیت و آرامش شهروندان کشورها را به مخاطره بیندازند.

به گزارش ایرنا پلیس نیوزیلند روز جمعه آخرین آمار تلفات حملات ترویستی به مسجدهای شهر کرایست چرچ نیوزلند را 49 تن و شمار زخمی ها را حدود 50 تن اعلام کرد.

به گفته وی؛ 41 نفر از تلفات متعلق به مسجد النور و هشت تن در مسجد لینوود شهر کرایست چرچ بوده است.

شبکه های خبری جهان از جمله شبکه خبری اسکای نیوز روز جمعه در پی فاجعه کشتار در مساجد نیوزیلند، با انتشار تصویری از عامل اصلی حمله به نمازگزاران مسجدهای شهر کرایست چرچ، وی را مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، معتقد به برتری کامل نژاد سفید و مخالفت سرسخت مهاجران توصیف کردند.

این شهروند 28 ساله استرالیا به نام برینتوت ترانت که احتمالا دستگیر شده و در صفحه فیسبوک خود از اشغال سرزمین های اروپایی توسط مهاجمان مسلمان، ابراز خشم کرده، دارای پدر و مادر انگلیسی است.

ترانت با استفاده از دوربینی که به لباس خود متصل کرده بود، تمامی مراحل حمله به مسجد النور که دستکم 30 کشته برجا گذاشته را در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر می کرده است

ترانت در شبکه های اجتماعی نوشته است که به هیچ گروهی وابسته نیست و برای برنامه ریزی و تمرین اجرای این حملات به نیوزیلند سفر کرده است.

جاسیندار آردن نخست وزیر نیوزیلند روز جمعه در پی این حمله های مسلحانه گفت که مهاجم یک شهروند استرالیا، تروریست راستگرا و وحشی بوده و دستگیر شده است و سطح تهدید امنیتی در نیوزیلند شامل فرودگاه ها و بندرهای این کشور را به بالاترین درجه افزایش داد.

نظرات بینندگان