arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

آمریکا: سرزمین تحت تصرف داعش کمتر از یک کیلومتر مربع است / داعش هنوز ۱۵ تا ۲۰ هزار نیرو در سوریه و عراق دارد / برای خروج از سوریه جدول زمانی نداریم

جیمز جفری نماینده آمریکا در امور سوریه روز جمعه گفت که واشنگتن هیچ جدول زمانی برای بیرون بردن نظامیان خود از سوریه تهیه نکرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۲۸ آذر ماه به صورت غیرمنتظره در توئیتی تصمیم خود را برای بیرون بردن همه نیرو‌های کشورش از خاک سوریه اعلان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جیمز جفری نماینده آمریکا در امور سوریه روز جمعه گفت که واشنگتن هیچ جدول زمانی برای بیرون بردن نظامیان خود از سوریه تهیه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو؛ جفری نماینده ویژه ایالات متحده برای تعامل با سوریه و نماینده ویژه واشنگتن در ائتلاف ضد داعش، افزود: مبارزه برای شکست دادن (گروه تروریستی) داعش ادامه خواهد یافت و هیچ جدول زمانی برای عقب نشینی نیرو‌های ارتش ایالات متحده از سوریه وجود ندارد.

به گفته جفری؛ نیرو‌های داعش در نبرد برای نگهداری آخرین پایگاه آن به چند صد تن کاهش یافته و سرزمین‌های تحت تصرف آن کمتر از یک کیلومتر مربع مساحت دارد، هر چند ممکن است هنوز ۱۵ تا ۲۰ هزار نیرو در سوریه و عراق داشته باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۲۸ آذر ماه به صورت غیرمنتظره در توئیتی تصمیم خود را برای بیرون بردن همه نیرو‌های کشورش از خاک سوریه اعلان کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان